כתבות מגזין

קידוש השם: מה גורם  לעסק מצליח לוותר על 4,000 מבקרים בשבוע - למען השבת?

מה גרם לבעלי 'רפטינג נהר הירדן' להפסיק להפעיל את האתר בשבת? איך מתמודדים עם הפסדים של כ-4000 מבקרים בשבוע, ומהי הברכה שהם קיבלו מרבי חיים קנייבסקי? ערן גיגי, מבעלי האתר שהפתיע את כולם עם ההחלטה האמיצה, בראיון גלוי לב

אא

אין מי שמטייל באזור הצפון ולא נתקל בשלט 'רפטינג נהר הירדן', בכניסה לאתר המוכר הפועל מזה כ-20 שנה. כ-300 איש מגיעים לאתר מידי שנה, רובם כמובן בחודשי הקיץ הלוהטים, ונהנים מאטרקציה של מים, שיט והרבה הנאה.

אלא שבימים אלו מצפה לאורחים גם שלט נוסף בכניסה: "מבקרים יקרים", כך נכתב שם, "אחרי 20 שנה של עשייה רצופה בעולם התיירות, החלטנו בהחלטה כנה ואמיצה להפסיק להפעיל את האתר בשבתות ובחגים".

"עד היום הגיעו לכאן מבקרים רבים בשבתות ובחגים", מספר לנו ערן גיגי, מבעלי האתר. "הרווחים הגדולים ביותר שלנו היו מאותם ימים, כי אם בימים רגילים מגיעים לכאן בערך 2000 אנשים ביום, בשבתות יכולים לבוא אפילו 4000 מבקרים".

ובכל זאת, לפני כשלושה שבועות החליטו בעלי האתר – האחים ערן, יניב ואורי, לצאת בהודעה חד משמעית לציבור - האתר מפסיק לפעול בשבתות. ומאז, בכל יום שישי בצהריים הם שבים לבתיהם בשעה מוקדמת ויודעים כי למחרת מצפה להם יום חופש מוחלט. שבת מנוחה.

 

"הבנו שמנוחה אמתית יכולה להיות רק בשבת"

אבל רגע אחד, מה קרה כאן? איך אתם מסבירים את ההחלטה הזו?

ערן מחייך. "רצינו חופש", הוא משיב במילים פשוטות. "במשך כל השבוע אנחנו עובדים מאוד קשה, ורצינו קצת לנוח".

אבל מדובר ביום בו מגיעים אליכם הכי הרבה לקוחות, אז מדוע לא בחרתם ביום אחר בשבוע?

"טוב, נו, ברור שבהזדמנות זו רצינו גם ליהנות ממנוחת השבת. אנחנו אנשים מסורתיים, בכל ליל שבת אנחנו עושים קידוש ומדליקים נרות. שבת חשובה לנו, הבנו שמנוחה אמתית יכולה להיות רק בשבת".

ערן גיגי, בעלי האתרערן גיגי, בעלי האתר

והוא מספר בגילוי לב: "לפני שלושה שבועות ישבתי עם האחים שלי ושוחחנו על כך שהעבודה שלנו היא מאוד קשה. לכולנו יש משפחות, ובכל יום במשך השבוע אנחנו חוזרים בשעה שמונה בערב וכמעט לא מספיקים לראות את הילדים. לי למשל יש ארבעה ילדים קטנים ואני כמעט לא פוגש אותם. אז החלטנו לקבל על עצמנו את ההחלטה הזו. זה לא היה קל בכלל, אבל השבתות שחווינו מאז היו מדהימות. כל כך הרבה מנוחה וזמן איכות עם המשפחה. אין דברים כאלו".

ואתם לא חוששים מהפרנסה שתיפגע?

"אנחנו יודעים שעשינו מעשה נכון ומאמינים שלא יכול לצאת מזה שום דבר רע. אנחנו גם לוקחים בחשבון שייתכן שיגיעו כעת לאתר יותר דתיים וחרדים. זה כמובן לא ישלים את כל האלפים שהיו מגיעים בשבת, אבל זה גם משהו".

 

"הסברתי לכל התלמידות: אני נח בשבת"

מאז שהודיעו ברפטינג נהר הירדן על כך שהאתר נסגר בשבת, מספר ערן כי הם לא גומרים לקבל פניות מאנשים ותגובות חמות מאוד.

"כותבים לנו כל הזמן בפייסבוק חיזוקים מדהימים ואנשים מתקשרים כל הזמן. כל התגובות הן טובות, מאוד מעודדים אותנו", הוא מספר, "באחד הימים אפילו הגענו לרב קנייבסקי ולרב שלום כהן ולעוד רבנים נוספים שברכו אותנו על כך. הם אמרו שאנחנו עושים דבר חשוב ושהשבת תשמור עלינו".

ואין תחושת החמצה?

"לא , לגמרי לא. אני חייב לציין שהתקשרו אלינו כל מיני אתרים שלאו דווקא קשורים לתחום בו אנו עוסקים והתייעצו אתנו אם כדאי גם להם לסגור בשבתות. כמובן שאמרנו להם שכל אחד צריך לקחת את השיקולים שלו, אבל באופן כללי – המלצנו בחום".

אבל התגובה המיוחדת ביותר שהם קיבלו הייתה ממנהלת בית ספר. "השבוע, ביום ראשון, התקשרה אליי מנהלת בית ספר של מאות תלמידות. היא אמרה לי שבכל שבוע ביום שישי היא מדברת ברמקול באוזני כל התלמידות, אבל הפעם היא שמעה על הצעד שעשינו והיא רוצה לשוחח על כך כבר ביום ראשון, ואז היא העלתה אותי כדי שאשוחח עם מאות בנות. סיפרתי להן על ההחלטה שלנו - להפסיק לעבוד כדי לנוח ולהיות עם המשפחה. לעשות מה שבאמת יהודי צריך לעשות בשבת. כך דיברתי, והאמת היא שאפילו אני התרגשתי".

תגיות:שמירת שבתקייאקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה