חדשות בעולם

מלך הולנד בראיון מפתיע: אני משמש טייס משנה כבר 21 שנה

וילם-אלכסנדר, מלך הולנד, הפתיע את 17 מיליון אזרחיו, כאשר סיפר שפעמיים בשבוע הוא מופיע בתא הטייס במדי טייס ובכובע. "זה התחביב שלי. אני משאיר את הבעיות בארץ וטס לשמים"

  • כ"ב אייר התשע"ז
וילם-אלכסנדר, מלך הולנד (צילום: shutterstock)וילם-אלכסנדר, מלך הולנד (צילום: shutterstock)
אא

מלך הולנד וילם-אלכסנדר הפתיע את נתיניו, כאשר חשף שבמשך 21 השנים האחרונות הוא שימוש בחשאי "טייס אורח" בצי מטוסי ה"פוקר 70" שלKLM, ושלפני כן היה טייס בחברת התעופה ההולנדית "מרטינאייר".

את הדברים חשף המלך בראיון שהעניק אתמול (רביעי) ל"דה טלחרף". אמנם רוב אזרחי הולנד ידעו שמלכם הוא טייס מוסמך שהטיס כמה פעמים מטוסי נוסעים של KLM, אבל איש לא ידע עד כה עד כמה שכיחות היו ההשתתפויות שלו בהטסת מטוסים של החברה. לדבריו של המלך, הוא נהג לעשות זאת פעמיים בחודש.

"הטסת מטוסים היא 'תחביב', המאפשר לי להשאיר על הקרקע את חובותיי ולהתמקד לגמרי במשהו אחר", הסביר מלכם של 17 מיליון אזרחי הולנד. "יש לך מטוס, נוסעים וצוות. אתה אחראי לשלומם. אתה לא יכול לקחת איתך את הבעיות שלך מהקרקע לשמיים. אתה יכול להתנתק לגמרי ולהתרכז במשהו אחר. עבורי זה החלק המרגיע ביותר בטיסה", הוסיף.

האם נוסעים את הטייס המלכותי? על כך השיב המלך כי רק לעתים נדירות נוסעים זיהו אותו, במיוחד מאז שהאבטחה בנמלי התעופה הוגברה בעקבות מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001. "לפני 11 בספטמבר, הייתה דלת תא הטייס פתוחה. אנשים היו מסתכלים פנימה כדבר שבשגרה וחשבו שזה נחמד או מפתיע שאני יושב שם". מאז שתוגברה האבטחה, הדרך היחידה לנוסעים לדעת מיהו הטייס היא רק על ידי מערכת הכריזה.

המלך הסביר כי כשהוא מוסר הודעות לנוסעים במערכת הכריזה – רובם המוחלט של הנוסעים לא מזהים את קולו. כיוון שהוא רק טייס המשנה, הוא אינו חייב לחשוף את שמו כאשר הוא מכריז על מזג האוויר או מוסר מתי יהיה זמן הנחיתה. "רוב האנשים גם ככה לא מקשיבים להודעות", הוסיף.

תגיות:טייסהולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה