חדשות בעולם

נחשף: הנשיא טראמפ ביקש מראש ה-FBI לשעבר לשלוח עיתונאים לכלא

השערוריה החדשה של טראמפ: ביקש להפסיק את החקירה נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר ורצה לשלוח עיתונאים לכלא

  • כ"א אייר התשע"ז
דונאלד טראמפ (צילום מסך)דונאלד טראמפ (צילום מסך)
אא

לאמריקאים אין רגע דל. אם אתמול בבוקר השערורייה התורנית מהבית הלבן היתה התגלית שהנשיא טראמפ הדליף מידע מודיעיני רגיש לרוסים (מידע שככל הנראה סופק על ידי ישראל, כך לפי דיווחי תקשורת זרה) בצהריים כבר שערורייה חדשה השתלטה על סדר היום: התזכירים הסודיים של ראש ה- FBI לשעבר ג'יימס קומי.

כזכור, קומי פוטר במפתיע על ידי טראמפ בשבוע שעבר, ככל הנראה על רקע רוגזו של הנשיא לגבי החקירה המתמשכת לגבי הקשרים בין רוסיה ואנשי הקמפיין שלו. טראמפ כבר הספיק לרמוז שהוא הקליט את כל השיחות שלו עם קומי בבית הלבן – הקלטות שעל פי החוק האמריקאי, אסור להשמידן לאחר שנעשו ויש לשלוח אותם לארכיון הממשלתי.

לפי דיווח של הניו יורק טיימס אתמול, עם זאת, טראמפ כנראה אינו היחיד שדאג לרקורד ממפגשיו עם ראש ה-FBI. מקור המקורב לקומי סיפר לעיתון כי ראש ה-FBI לשעבר סיכם בכתב את כל פגישותיו ושיחותיו עם הנשיא טראמפ. המקור הקריא לעיתונאי המדווח חלק מאחד התזכירים  הללו, בו מתואר כיצד טראמפ, שכעס על הדלפת מידע שלילי לגביו לעיתונות, ביקש מקומי  לשקול לכלוא בבית הסוהר עיתונאים המפרסמים מידע מודלף. גרוע מזה, קומי תיעד את טראמפ בעברה ישירה על החוק כשביקש מראש ה-FBI  'להניח' לחקירה לגבי קשריו הרוסיים של היועץ לביטחון לאומי לשעבר אצלו, מייקל פלין. קומי, מיותר לציין, לא הניח לחקירה – ופלין נאלץ להתפטר זמן קצר לאחר מכן.

על אף שכנראה אף עיתונאי טרם ראה במו עיניו את התזכירים המדוברים, זה רק עניין של זמן לפני שקומי יצטרך לחשוף אותם: בעקבות הפרסום קראו שורה של פוליטיקאים אמריקאים, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, לזמן את ראש ה-FBI לחקירה תחת שבועה  בקונגרס, שם ייאלץ לחשוף כל מסמך שיתבקש. ראש וועדת הביקורת של בית הנבחרים, ג'ייסון חפץ (רפובליקני ממדינת יוטה) כבר הודיע ששלח ל-FBI  מכתב הדורש מהם להמציא לוועדה שלו את כל המסמכים והתזכירים מהמפגשים עם הנשיא, וכי אם לא יהיה די בכך – הוא יזמן את קומי לתת עדות תחת שבועה בוועדה בראשותו.

תגיות:FBIדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה