חדשות בארץ

התובע: "אלאור שקרן". השופט: "השתמש במילים מכובדות יותר"

הבוקר החל הדיון השלישי בערעורו של אלאור אזריה. במהלך הדיון הגדיר התובע את אלאור כ"שקרן", וקיבל על כך ביקורת מהשפוט צבי סגל

  • כ"א אייר התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (רביעי) החל בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב הדיון השלישי בערעורו של אלאור אזריה. במסגרת טיעוני התביעה, אמר התובע נדב וייסמן כי במסגרת טיעוניו כי הוכח שאלאור אזריה שקרן. השופט צבי סגל מתח עליו ביקורת ואמר: "לא במקום להגיד 'שקרן'. זה מפריע לי. אפשר להשתמש במילים יותר מכובדות כמו לא מהימן או לא אמר אמת". בנקודה זו התערב גם אביו של אלאור, צ'רלי אזריה ואמר: "זה פוגע".

השופטים ביקשו מעו"ד של אזריה, עו"ד יורם שפטל, להשלים את הצגת הקריטריונים המשפטיים שעליהם מתבסס ערעורו. השופט סגל פנה אליו ואמר: "צריך לראות מעשה אקטיבי וגלוי מצד התוקף (כדי להצדיק ירי)". שפטל השיב: "המחבל הזיז את ידו ליד הסכין ו-10 דקות קודם ניסה לרצוח. זו אם כל התקיפות". עוד הוסיף עו"ד שפטל: "בית המשפט יושב בתוך עמו ומכיר את המציאות של עמו. במלחמת אוסלו מתו מעל 1,000 איש מחגורות נפץ כאלה".

השופט סגל המשיך: "הזכרתם סכין, בסדר. אז למה הוא לא ירה לו ביד!? שיירה לו ביד". שפטל השיב: "לא. תירה לו בראש. אלאור ירה בראש כי חשש גם ממטען במרכז גופו".

בדיון הקודם אמר התובע לשופט כי "היסוד הנפשי הדרוש לעבירת ההריגה הוא מודעות. אין קשר בין מניע ליסוד הנפשי. בית הדין קמא קבע שגרסת אזריה אינה מהימנה. לפי הסנגור אפשר לחשוב שזהו משפטם של המ"פ והמג"ד. זה משפטו של אזריה והשאלה הייתה אם אזריה אמין או לא. מה ששמעתם מעו"ד יורם שפטל זה לא ערעור אלא גרסה אחרת של אזריה. אזריה לא הכיר בסרטונים ואמר שהם לא מדברים אליו בכלל, וכעת שפטל טוען שהסרטון הוא ראיה מזכה".

התובע המשיך בדבריו: "אזריה ידע בבירור שלא ירה ירי אינסטינקטיבי. הוא ירה אחרי שדרך נשקו ב-60 מעלות, הביט בבית הבליעה, הוריד נשקו וירה. מהלך של שבע שניות. ככה יורים במטווח ולא כמו במצב של סכנת חיים. הוא לא חשש מדבר".

בהמלצת עו"ד יורם שפטל החליטה משפחת אזריה לערער על גזר הדין שנקבע לו. בעקבות ערעורו של אזריה, החליטה גם התביעה לערער ולדרוש להחמיר את עונשו למינימום של שנתיים וחצי מאסר.

תגיות:אלאור אזריהבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה