חדשות בארץ

"ברוך הבא לירושלים המאוחדת": השגריר פרידמן נכנס לתפקידו

הבוקר הגיש שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ובכך נכנס לתפקידו באופן רשמי

  • כ' אייר התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, הגיש הבוקר (שלישי) את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, ובכך נכנס באופן רשמי לתפקידו.

הנשיא ריבלין אמר לפרידמן "ברוך הבא לירושלים המאוחדת, בירת העם היהודי 3,000 שנה".

פרידמן הציג לנשיא ריבלין את צוות השגרירות, את רעייתו תמי ואת בתו טליה.

אמש, מיד לאחר שנחת, ביקש השגריר להגיע לתפילה קצרה בכותל המערבי, יחד עם הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל. "היתה לנו נסיעה ארוכה והיינו עייפים. למרות זאת רצינו לבוא מיד מהמטוס למקום הקדוש ביותר לכל העם היהודי - לכותל המערבי", סיפר פרידמן. "נשאתי כאן תפילה להצלחת משפחתי ולהצלחת הנשיא האמריקני... אחלו לי בהצלחה", הוסיף.

לאחר הביקור בכותל, הגיע השגריר ומשפחתו לבית השגריר בהרצליה. קודם שנכנס לביתו, ביקש השגריר החדש מהחברותא שלו הרב זלמן וולוביק, שליח חב"ד ב Five Towns-כי ימצא לו בארץ מי שיוכל להכשיר את המלאכה.

הרב וולוביק הודיע לשגריר כי ייסע בעצמו לארץ ויעשה את הדבר. תחילה ניסה דיוויד פרידמן להניא אותו מלעשות כן, אולם הרב וולוביק התעקש, ויחד עם עוד כמה בחורים הגיעו אל הבית ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח, שם הכשירו את המטבח, קבעו מזוזות והכשירו את הבית מבחינה יהודית, שבה יוכל לגור השגריר על פי ההלכה.

הבוקר אמר הרב וולוביק ל'קול ברמה' כי מבחינתו זה היה אך טבעי לנסוע לארץ ולהכשיר את המטבח ולשים מזוזות. כשנשאל האם היה צורך בהכשרה בשעה שעד לא מכבר התגורר במקום השגריר שפירו, שאף הוא היה יהודי, אמר הרב וולוביק, כי הוא אינו מכיר באופן אישי את דן שפירו, אולם השגריר החדש דיוויד פרידמן רצה להיות בטוח שהכל מאה אחוז, הכל בסדר והכל כשר למהדרין.

תגיות:דיוויד פרידמןירושליםשגריר ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה