חדשות בעולם

צפון קוריאה: ''טיל חדיש עם ראש נפץ גרעיני יכול להגיע לארה"ב"

קוריאה הצפונית ממשיכה להתסיס: אתמול ביצעה ניסוי שיגור בטיל בליסטי בעל ראש נפץ גרעיני, שיכול להגיע עד ארה"ב

  • י"ט אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלילה (שני) אישרה צפון קוריאה כי מוקדם יותר ביצעה ניסוי שיגור בטיל בליסטי לטווח בינוני – ארוך. במסגרת הניסוי, הטיל שוגר לעבר הים, עף למרחק של 787 קילומטרים והגיע לגובה של 2,111.5 קילומטרים. מומחים מעריכים כי אם הטיל היה משוגר בזווית סטנדרטית, הוא היה עף למרחק של לפחות 4,000 קילומטרים. "על ארצות הברית לדעת כי היא בתוך טווח הפגיעה של צפון קוריאה", נמסר מסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה.

אתמול מסר צבא יפן כי הטיל היה באוויר במשך 30 דקות, עף במהירות של 700 קמ"ש ונחת בים יפן. צבא ארה"ב אישר את הדיווח והוסיף כי ככל הנראה לא מדובר בטיל בליסטי בין יבשתי, וכי שיגור הטיל התגלה בערך בשעה 10:30 בהוואי.

ארגון הניטור והמחקר האמריקאי "38 צפון" פרסם אתמול דו"ח מדאיג. מן הדו"ח עולה כי לצפון קוריה יכולת להפציץ את בסיס ארה"ב בגואם. על פי מסקנות הארגון, "ניסוי הטילים המוצלח האחרון של צפון קוריאה מראה רמת ביצועים שמעולם לא ראינו מטיל צפון קוריאני. לא רק שהוא הציג טיל בליסטי לטווח בינוני שייתכן שיאפשר להם להפציץ באופן אמין את בסיס ארה"ב בגואם – חשוב מכך, ייתכן שהוא מציג התקדמות משמעותית בפיתוח טיל בליסטי בין-יבשתי".

הניסוי אתמול מתבצע בעיצומו של משבר דיפלומטי חריף בין צפון קוריאה לבין ארה"ב, וימים ספורים לאחר שנשיאה החדש של דרום קוריאה נכנס לתפקידו.

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס מחר, לבקשת ארה"ב, דרום קוריאה ויפן, כדי לדון בניסויים האחרונים שביצעה צפון קוריאה. 

תגיות:טילצפון קוריאהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה