חדשות בארץ

כתב אישום חמור: "המחבל חיפש קורבן נוח - ודקר את חנה 7 פעמים"

תושב מזרח ירושלים בן 57 מואשם ברציחתה של חנה בלדון, סטודנטית בריטית ששהתה בארץ במסגרת חילופי סטודנטים, ב-7 דקירות סכין

  • ט"ו אייר התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד ג'מיל תמימי, שביצע את פיגוע הדקירה ברכבת הקלה ורצח את חנה בלדון בת ה-20. תמימי, בן 57 תושב ראס אל עמוד, הוא מעורער בנפשו וב-5 השנים האחרונות שהה בהוסטל במזרח העיר.

לפי כתב האישום, ביום הפיגוע, יצא תמימי בשעה 7:00 מההוסטל בו שהה ורכש סכין מטבח עם להב באורך של 18.5 סנטימטר בעיר העתיקה. הוא הסתיר את הסכין בתוך שקית גדולה ואטומה, והסתובב בעיר. הוא שוחח עם בניו בנפרד, וביקש להתארח אצלם, אולם הם דחו אותו ואמרו לו לחזור למקום שבו שהה. לפי כתב האישום, תשובתם עוררה בקרבו זעם רב והוא החליט לרצוח.

בהמשך, בסביבות השעה 12:40, תמימי הגיע לתחנת שער שכם של הרכבת הקלה וביקש מאדם אחר לרכוש עבורו כרטיס. הוא זיהה את בלדון כ"קרבן חלש שלא יהיה בכוחה להתנגד למעשיו". הוא המתין שהיא תסתובב אליו ודקר אותה 7 פעמים.

עוד נכתב כי בעוד שבלדון "שתתה דם, היא הצליחה להתרחק ממנו ולפסוע כמה צעדים, עד שהתמוטטה על רצפת הקרונית". לפי כתב האישום, המחבל חדל ממעשיו רק לאחר שאחד הנוסעים השתלט עליו, הפיל אותו, ואז הועפה הסכין מידיו.

חנה בלדון (20) הגיעה מאוניברסיטת ברמינגהם שבאנגליה, שם למדה לימודי דת. במסגרת חילופי הסטודנטים, היא למדה קורסים בבית הספר הבינלאומי על שם רוטברג באוניברסיטה העברית. היא החלה את לימודיה בסוף חודש ינואר האחרון והייתה אמורה לשהות בלימודים עד סוף הסמסטר הנוכחי.

לאחר הפיגוע חשף ניצב משנה יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, את זהות המחבל ואמר: "המחבל מבוגר יחסית לממוצע, בן 57. מעורער מאוד בנפשו. אנחנו יודעים שהוא ניסה להתאבד לא מזמן, וכי יש בעיות של אלימות במשפחה. יש כאן עוד ניסיון של פתירת הבעיות דרך מקרה רצח ופגיעה באזרחים".

תגיות:מחבלפיגוע דקירהרכבת הקלהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה