חדשות בארץ

תוך התחשבות בעמדותיו של הנשיא טראמפ: נדחה אישור בניה

ישיבה של ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי היתה אמורה להתכנס בימים הקרובים כדי לאשר תוכניות בניה – נדחתה עד לאחר ביקורו של טראמפ

  • ט"ו אייר התשע"ז
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) דווח בעיתון 'הארץ' כי ישיבה של ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי, שהיתה אמורה להתכנס בימים הקרובים כדי לאשר תוכניות בנייה בהתיישבות – נדחתה לבקשתם של אנשי ראש הממשלה.

על פי הדיווח, במנהל התבקשו לדחות את הדיון עד לאחר ביקורו של הנשיא טראמפ בישראל - כדי למנוע מתיחות סביב נושא אישור תוכניות בנייה ביו"ש בעת ביקורו של הנשיא האמריקני.

יצוין כי לא מדובר בדחייה ארוכה, והישיבה תתקיים מספר ימים לאחר שהנשיא יעזוב את ישראל.

כזכור, לפני מספר חודשים עידכן ראש הממשלה בנימין נתניהו את השרים במדיניות הבנייה החדשה של ישראל ביהודה ושומרון.

נתניהו אמר כי מתוך התחשבות בעמדותיו של הנשיא טראמפ, תנקוט ישראל בצעדים משמעותיים לצמצם את ההרחבה של השטח הבנוי מעבר לקו הבנייה ביישובים הקיימים. במסגרת המדיניות החדשה של נתניהו הובהר לשרים כי ישראל תבנה בתוך השטח הבנוי הקיים, ככל שהדבר ניתן - ובמקום שהדבר אינו מתאפשר, ישראל תבנה בצמידות לקו הבניה הקיים.

עוד הבהיר נתניהו כי ישראל לא תאפשר הקמה של מאחזים בלתי מוסדרים חדשים, ובאופן כללי יהיה ריסון משמעותי בבנייה "כדי לאפשר התקדמות בתהליך השלום".

דחיית הדיון הנוכחי בועדת התכנון במנהל האזרחי מתבצעת על מנת למנוע מצב שכבר התרחש בזמן ביקורו של סגן הנשיא הקודם, ג'ו ביידן, כשהועדה אישרה 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים בזמן הביקור.

תגיות:בנייהדיוריהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה