חדשות יהדות

אם צעירה שנותרו לה שבועות לחיות: "אני לא אישה דתייה, אך מבקשת שתתפללו עליי"

"אז היום הודיעו לי שנשארו לי מספר שבועות לחיות", במילים אלו פותחת שיראל משה את הפוסט העצוב שלה, שעודד אלפי נשים להתארגן לקראת ערב הפרשת חלה מיוחד, שייערך מחר (ה') לרפואתה. "אני לא אישה דתייה, אך מבקשת שיתפללו עליי", היא אומרת

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מה עושים כשביום בהיר (או לא ממש בעצם) אחד – החיים נעצרים עם הבשורה הכי מפחידה שיכולה להיות, הבשורה שמטיחה בפנים אמת קשה וכואבת, שאי אפשר לעשות כנגדה שום דבר מלבד לקבל אותה?

כזו הייתה הבשורה שקיבלה שיראל משה לפני שבועות אחדים. "אז היום הודיעו לי שנשארו לי מספר שבועות לחיות", כך כתבה משה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות. "כן, כן, אתן קוראות נכון. אני חולת סרטן, והמחלה מתפשטת בריאות בקצב מטורף - מעבר לזה שזה כבר בכל העצמות. היום עמדו סביבי פורום של רופאים והודיעו לי את הבשורה. יש לי ילד בן שנה ותשעה חודשים בבית, ילד שחיכיתי לו 9 שנים. איך מתמודדים מכאן? מה עושים? מה חושבים? איך מתמודדים עם הפחד?"

שעות אחרי שפרסמה את הפוסט, אלפי נשים התגייסו כדי לתמוך, להגיד מילה טובה, להתפלל, לחזק ולעשות כל מה שאפשר – כדי ששיראל לא תתמודד עם הפחד לבד. זה כוחו של עם ישראל, שצערה האישי של אישה שהן לא מכירות, הופך בין רגע להיות חלק מהתפילות היומיומיות שלהן.

הכל התחיל אחרי הלידה שלה. במהלך השנה שלאחר הלידה, התלוננה שיראל על כאבי גב חזקים, אבל הרופאים אמרו לה שזה מהאפידורל והעניין לא טופל ברצינות. "עד שזה הגיע למצב שכמעט לא הלכתי", היא אומרת בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "יומיים לפני ראש השנה הגעתי לבית החולים, ואז ערכו לי בדיקת סי-טי, וגילו את המחלה – עם גרורות בכל העצמות. עברתי שלושה מחזורי כימותרפיה, אבל לפני יומיים הרופאים הודיעו לי שהגרורות הגיעו לריאות, והתפשטו בהן. המשמעות היא שנותרו לי מספר שבועות לחיות".

 

מסר לחולים: "לא לוותר לרגע – גם כשקשה וכואב"

ההכרה במצבה לא הייתה פשוטה, אבל שיראל התמודדה עמה בגבורה.

מחמם את הלב לראות כיצד הצעירה בת ה-34, נשואה ואם לפעוט - בחרה להתמודד עם הבשורה בדרך אמונית. לא משנה כמה קשה לה, היא שומרת על החיוך ומתעקשת להאמין בטוב. "יש הרבה אנשים שמתמודדים עם סרטן. עברתי טיפולים ותקופות קשות, אבל האמנתי שאתגבר על זה ואני עדיין מאמינה. האמונה נותנת לי כוח להבין שאני חייבת להילחם פה. אני רק רוצה להמשיך לחיות, ולגדל את התינוק שחיכיתי לו כל כך הרבה זמן".

את הפוסט פרסמה שיראל בעיקר כדי להעביר את המסר שלה, לכל החולים באשר הם. "הייתי רוצה להעביר מסר לכל מי שחולה, להמשיך להילחם. לא לוותר לרגע – גם כשקשה וכואב, עדיין להילחם. תמיד יש בשביל מי ובשביל מה להילחם. ואני אני, שהרופאים עדכנו אותי שנותרו לי רק מספר שבועות לחיות, נלחמת – בוודאי שלכם יש על מה".

מחר (ה') צפוי להיערך ב'בית האצולה' בקריית גת - אירוע ענקי של הפרשת חלה בשיתוף אלפי הנשים שנחשפו לסיפורה, ביניהן נשים מדף הפייסבוק 'סופר מאמא' וכן מעמותת 'מן מן השמיים' – והערב כולו יוקדש לרפואתה של שיראל.

 

"אני לא אישה דתייה, אבל מבקשת שיתפללו עליי"

מי שעומדת בראש היוזמה הברוכה בין היתר היא שני אוחנה בת ה-31 מקריית גת, שכשראתה את הפוסט של שיראל לראשונה, הרגישה שהיא מוכרחה לעשות משהו לרפואתה. שאסור לה לחלוף על פניו בנונשלנטיות. "לא יכולתי להישאר אדישה. הבנתי שבצד הרפואי אין לנו דרך לעזור, אז לפחות בתפילות, בתמיכה ובחיבוק".

היא זו שיצרה קשר עם עמותת 'מן מן השמיים' ויחד הם ארגנו את ערב הפרשת החלה, שאליו צפויות להגיע אלפי נשים ובנות – כדי להתפלל, לחבק, לתמוך ולהביע אמפתיה.

למרות שהן אינן מכירות אותה, הנשים המדהימות מארגנות הכל – מהפרט הקטן ביותר ועד לאוטובוס שיוביל את שיראל מבית החולים 'איכילוב' בו היא מאושפזת, לאירוע הגדול. "זה מעודד ונותן המון כוח, החיבוק הזה. ממש הופתעתי מכמות התגובות ומכל מה שהבנות האלה עושות בשבילי, למרות שהן לא מכירות אותי בכלל. כל שעה בערך עולה פוסט אחר של דברים שנעשו לרפואתי, ואני מאוד מצפה ונרגשת לקראת ערב הפרשת החלה הזה. אני מחכה לפגוש את כל הנשים האלה שלא מכירות אותי, ובכל זאת באו במיוחד בשביל לעודד אותי, ולעשות משהו לרפואתי", היא אומרת ומוסיפה: "אני לא אישה דתייה, אבל מבקשת שיתפללו עליי – שיראל אסתי בת זיניאדה".

אמרו את פרקי התהילים לרפואתה של שיראל אסתי בת זיניאדה, בתוך שאר חולי עמו ישראל:

כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר: ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד: י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:

 

קב

א תְּפִלָּה לְעָנִי כִי יַעֲטֹף וְלִפְנֵי יְהוָה יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ: ב יְהוָה שִׁמְעָה תְפִלָּתִי וְשַׁוְעָתִי אֵלֶיךָ תָבוֹא: ג אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי בְּיוֹם צַר לִי הַטֵּה אֵלַי אָזְנֶךָ בְּיוֹם אֶקְרָא מַהֵר עֲנֵנִי: ד כִּי כָלוּ בְעָשָׁן יָמָי וְעַצְמוֹתַי כְּמוֹקֵד נִחָרוּ: ה הוּכָּה כָעֵשֶׂב וַיִּבַשׁ לִבִּי כִּי שָׁכַחְתִּי מֵאֲכֹל לַחְמִי: ו מִקּוֹל אַנְחָתִי דָּבְקָה עַצְמִי לִבְשָׂרִי: ז דָּמִיתִי לִקְאַת מִדְבָּר הָיִיתִי כְּכוֹס חֳרָבוֹת: ח שָׁקַדְתִּי וָאֶהְיֶה כְּצִפּוֹר בּוֹדֵד עַל גָּג: ט כָּל הַיּוֹם חֵרְפוּנִי אוֹיְבָי מְהוֹלָלַי בִּי נִשְׁבָּעוּ: י כִּי אֵפֶר כַּלֶּחֶם אָכָלְתִּי וְשִׁקֻּוַי בִּבְכִי מָסָכְתִּי: יא מִפְּנֵי זַעַמְךָ וְקִצְפֶּךָ כִּי נְשָׂאתַנִי וַתַּשְׁלִיכֵנִי: יב יָמַי כְּצֵל נָטוּי וַאֲנִי כָּעֵשֶׂב אִיבָשׁ: יג וְאַתָּה יְהוָה לְעוֹלָם תֵּשֵׁב וְזִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר: יד אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד: טו כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ: טז וְיִירְאוּ גוֹיִם אֶת שֵׁם יְהוָה וְכָל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֶת כְּבוֹדֶךָ: יז כִּי בָנָה יְהוָה צִיּוֹן נִרְאָה בִּכְבוֹדוֹ: יח פָּנָה אֶל תְּפִלַּת הָעַרְעָר וְלֹא בָזָה אֶת תְּפִלָּתָם: יט תִּכָּתֶב זֹאת לְדוֹר אַחֲרוֹן וְעַם נִבְרָא יְהַלֶּל יָהּ: כ כִּי הִשְׁקִיף מִמְּרוֹם קָדְשׁוֹ יְהוָה מִשָּׁמַיִם אֶל אֶרֶץ הִבִּיט: כא לִשְׁמֹעַ אֶנְקַת אָסִיר לְפַתֵּחַ בְּנֵי תְמוּתָה: כב לְסַפֵּר בְּצִיּוֹן שֵׁם יְהוָה וּתְהִלָּתוֹ בִּירוּשָׁלִָם: כג בְּהִקָּבֵץ עַמִּים יַחְדָּו וּמַמְלָכוֹת לַעֲבֹד אֶת יְהוָה: כד עִנָּה בַדֶּרֶךְ (כחו) כֹּחִי קִצַּר יָמָי: כה אֹמַר אֵלִי אַל תַּעֲלֵנִי בַּחֲצִי יָמָי בְּדוֹר דּוֹרִים שְׁנוֹתֶיךָ: כו לְפָנִים הָאָרֶץ יָסַדְתָּ וּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ שָׁמָיִם: כז הֵמָּה יֹאבֵדוּ וְאַתָּה תַעֲמֹד וְכֻלָּם כַּבֶּגֶד יִבְלוּ כַּלְּבוּשׁ תַּחֲלִיפֵם וְיַחֲלֹפוּ: כח וְאַתָּה הוּא וּשְׁנוֹתֶיךָ לֹא יִתָּמּוּ: כט בְּנֵי עֲבָדֶיךָ יִשְׁכּוֹנוּ וְזַרְעָם לְפָנֶיךָ יִכּוֹן:

 

קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה: ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה