חדשות בעולם

זהירות, ספינר: כל מה שצריך לדעת על הלהיט שכבש את הילדים

הלהיט שכבש את עולם הילדים פותח, במקורו, על ידי מרפאה בעיסוק ככלי להפחתת לחצים. כל מה שצריך לדעת על הצעצוע החדש מה זה ספינר, וממה צריך להיזהר?

  • י"ד אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ספינר הוא צעצוע קטן שלרוב מגיע בצורת משולש מעוגל. כשמחזיקים במרכזו אפשר לסובב אותו, ויש לו תנועה חלקה שנמשכת שניות ארוכות ואף דקות. ילדים רבים אוהבים פשוט לאסוף את הספינרים על כל צבעיהם ועיצוביהם השונים או להתחרות ביניהם מי יכול לסובב את הספינר שלו למשך הזמן הארוך ביותר. מעבר לכך זהו צעצוע שמספק להם עיסוק עם הידיים, כמו למשל היו-יו שהיה להיט בעבר.

למה הספינר באמת מיועד?

הספינר הוא כלל לא צעצוע חדש בשוק, ולמרות שכיום משווקים אותו כצעצוע להיט במחירים מרקיעי שחקים לעתים, הוא לא תוכנן להיות מוצר ממכר שמדביק כל ילד בעיסוק בו. את הצעצוע המציאה אישה בשם קתרין הטינגר בשנת 1997 ככלי לריפוי בעיסוק המיועד להפחתת לחצים, וכן לשיפור הריכוז של ילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז.

מומחים טוענים שהצעצוע עוזר "לשחרר אנרגיית שעמום"

בבתי ספר רבים אסרו המורים להביא את הצעצוע, שהעסיק את הילדים לאורך כל השיעור. עם זאת, אם ילדיכם משתוקק לספינר, דעו כי יש לו גם מעלות: מומחים טוענים שהצעצוע עוזר "לשחרר אנרגיית שיעמום", כלומר להפיג את הצורך במציאת עיסוק מסוים לשם הפגת השיעמום,

גם אתם יכולים להפיק תועלת מהצעצוע הזה, להפיג באמצעותו לחצים ולשפר בעזרתו את הריכוז שלכם בעת עיסוק בדברים שונים. יתרה מזאת, לפי תגובות של אנשים מאתר הקניות אמזון, הם טוענים שהצליחו להפסיק הרגלים מגונים בעזרת עיסוק בספינר – כך למשל בתגובה אחת נרשם "היה לי הרגל לכסוס ציפורניים, כעת סיבוב הספינר עזר לי להיגמל מכך". אתם יכולים לנסות את הצעצוע בעצמכם בפעם הבאה שעולה בכם הצורך לכסוס ציפורניים, להדליק סיגריה או לנשוך את עור השפתיים כדי לראות האם הוא יכול לעזור גם לכם להיפרד מהמנהג המגונה שממנו אתם סובלים.

את הספינר ניתן להשיג בחנויות הצעצועים השונות, ומחירו יכול לנוע בין 10-30 שקלים, אך יכול להגיע גם למאות שקלים, בהתאם לעיצוב הייחודי. חשוב להבין כי אין כל הבדל משמעותי באיכות בין המוצרים בעלי המחירים השונים, אשר משתנים רק בשל עיצוב מושך או מקורי יותר.

זהירות: ספינר

אני בסערת רגשות של בהלה וזעזוע ממה שעברתי עכשיו", פותחת אמו של דניאל את הפוסט שכתבה. "שעת ערב רגועה עם התינוק שלי בן 7.5 חודשים. אני מאכילה אותו בסבלנות ארוחת ערב, פתאום שמה לב שהוא ממשיך ללעוס מדי הרבה זמן אחרי הביס האחרון".

"אני מכניסה בחשש אצבע רועדת לפיו הקטן, ומגלה למרבה הזוועה חלק עגול מהספינר שהיה על השולחן שלידינו... כן, כן, הוא הפריד את זה לבד...", מציינת האם המבוהלת, ומבקשת: "אנא שתפו כדי להזהיר עוד הורים".

תגיות:ילדיםצעצועספינר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה