חדשות בארץ

הפת"ח לקראת ביקור טראמפ: תשלום למחבלים מקדם שלום

תנועת הפת"ח נערכת לביקורו של טראמפ גם במישור ההסברתי: כעת מסביר חבר הוועד המרכזי כי תשלום המשכורות למחבלים ומשפחותיהם מהווה צעד שיוביל לשלום

  • י"ג אייר התשע"ז
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הוועד המרכזי של פת"ח ונציב היחסים הבינלאומיים, רווחי פתוח, טוען כי הרשות הפלשתינית איבדה הכנסה משמעותית מכספי סיוע ממדינות תורמות, בעקבות הכעס שהתעורר בעולם על תשלומי המשכורות למחבלים ברש"פ.

בעקבות זאת, מסביר רווחי בדבריו המצוטטים על ידי חוקרי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' כי המשכורות למחבלים מקדמות שלום. "אם לא נעשה זאת ולא נשלם משכורות לאסירים, מה יהיה גורלם? הם עלולים לפנות לדאע"ש או לכל גורם קיצוני אחר... על כן, אנו דוחים את דבריהם של אלו שמבקשים שנפעל אחרת, ואומרים למדינות התורמות כי תרומותיהן מסייעות לרש"פ להביא שלום למזרח התיכון, ואם תתנערו מתפקיד זה, עליכם לשאת בהשלכות הדבר".

עוד טען האיש והסביר: "הרש"פ לא יכולה להתנער מהאזרח הפלסטיני. המלחמות שניהלה ישראל נגד רצועת עזה ב-2008, 2012 ו-2014 הותירו קורבנות רבים מקרב משפחות האזרחים, והם לא היו לוחמים או אנשי צבא. הם שכנו לבטח בבתיהם כאשר נפלו קורבן לפשעיה של ישראל, והותירו אחריהם משפחות. האם מותר לנו להתנער ממשפחות אלה?"

בתוך כך, בכיר אמריקני אמר אתמול כי טראמפ מאמין ביכולתו ללחוץ על אבו מאזן להתקדם בתהליך השלום, בזכות הקשרים הטובים שיצר עם מנהיגי ערב הסעודית, מצרים וירדן.

הדיווח מגיע על רקע לחץ המורגש בירושלים לראת ביקורו של טראמפ. באופן רשמי, ישראל מצפה לביקור מחוייך וידידותי, אך מאחורי הקלעים גובר החשש מפני מה שיטמון הביקור.

בירושלים מזהים כי טראמפ נכנס לנושא הפלשתיני במהירות רבה יותר משציפו לה, והוא כבר מדבר בביטחון על עסקה מתרקמת. נתניהו חושש כי הנשיא האמריקני לא מיידע אותו בפרטי התוכנית, והוא עושה זאת מאחורי גבה של ממשלת ישראל.

עוד דווח כי ערנות אנשיו של נשיא ארה"ב מנעה תקרית דיפלומטית חמורה. ב'ישראל היום' דווח מפי גורם פלשתיני בכיר ברמאללה כי בכוונת הפלשתינים היתה להוביל את הנשיא טראמפ ופמלייתו לטקס קבלת הפנים הרשמית במוקטעה ברמאללה דרך קברו של המנהיג הפלשתיני יאסר עראפת הנמצא בסמוך, ללא ידיעת טראמפ ואנשיו.

מטרת התוכנית היתה להפיץ צילומים של הנשיא טראמפ בסמוך למתחם קברו של עראפת או בדרכו אל קבלת הפנים הרשמית והאקס, מה שהיה עלול להעמיד את הנשיא האמריקני במצב מביך ואף להתפרש כביקור רשמי שלו בקברו של עראפת, מה שהיה עלול לגרום לתקרית דיפלומטית חמורה.

תגיות:אבו מאזןמשכורותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה