חדשות בעולם

עמנואל מקרון נבחר לנשיא צרפת

הנשיא החדש של צרפת הוא עמנואל מקרון בן ה-39. מקרון ניצח בפער של עשרות אחוזים על יריבתו מרין לה פן וגרף את הניצחון

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

יש נשיא לצרפת: עמנואל מקרון, מועמד המרכז, ניצח היום (ראשון) בבחירות לנשיאות וגבר על יריבתו מרין לה פן, אשת הימין הקיצוני. מקרון בן ה-39 יהיה הנשיא הצעיר ביותר שידעה צרפת אי פעם.

על פי תוצאות כל מכוני הסקרים וועדת הבחירות בצרפת, מקרון הצליח לקבל 65.9% מהקולות, לעומת כ-34.1% שקיבלה לה פן. בכך הופך מקרון באופן וודאי לנשיא צרפת. תגובתו הראשונה לניצחון הייתה: "מתחיל כעת פרק חדש של תקווה עבור צרפת".

כבר בערב הבחירות ניבאו כל הסקרים למקרון הצלחה גדולה והיה גם ברור שסיכוייה של לה פן הם קלושים. אך יחד עם זאת, עבור מפלגת הימין הצרפתית גם 34.1% זה הישג יפה. לצורך ההשוואה – בפעם הקודמת שהיה מועמד ימני שהצליח להגיע לסיבוב המכריע בבחירות (היה זה במקרה אביה של המועמדת הנוכחית – ז'אן מארי לה פן) הוא קיבל רק 17.8% מהקולות. כך שמבחינתה מדובר בלא פחות מאשר הצלחה.

כאן חשוב לציין כי התוצאות שמפרסמת ועדת הבחירות הצרפתית מבוססות על מדגם מייצג מתוך 500 קלפיות, אך זהו מדגם שנחשב מדויק , כיוון שבשונה ממדינות אחרות, בצרפת מדובר במדגם של קולות אמתיים, כלומר – סופרים את הפתקים שאכן שולשלו אל תוך הקלפיות, כך שהתוצאות הן אמינות מאוד.

יצוין כי אחוזי הבוחרים היום היו נמוכים מאוד. כשלוש שעות לפני סגירת הקלפיות הודיע משרד הפנים הצרפתי כי שיעור ההצבעה עומד על 65.3% בלבד, שזה נמוך ביותר.

תגיות:בחירותצרפתמקרוןלה פן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה