חדשות בעולם

גרמניה: ניאו נאצי התחזה לפליט סורי, כדי לבצע פיגוע המוני

קצין בצבא גרמניה נעצר בחשד שהתחזה לפליט סורי, על מנת להוציא לפועל פיגוע המוני – ולהאשים בכך את פליטי סוריה. במעשהו זה, כך קיווה, ייפסק מתן המקלט המדיני עבור אלפי הפליטים השוהים במדינה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרנקו אי, ניאו נאצי תושב גרמניה המכהן כקצין צבאי – מצא דרך יצירתית להילחם בממשלה שמאפשרת לאלפי הפליטים מסוריה, לקבל מקלט במדינתו: הוא התחזה לפליט סורי במטרה להוציא לפועל פיגוע טרור המוני, ולאחר מכן – להאשים במעשה את הפליטים השוהים במדינה.

זמן קצר לפני שהחליט להפיק את זממו ולבצע את הפיגוע, נעצר אי בן ה-28 בעיר הימלבורג, נחקר ואף הודה בכוונותיו. בחודש פברואר השנה, נעצר אי על ידי משטרת אוסטריה בחשד שניסה להבריח נשק בלתי חוקי לגרמניה, אך שוחרר בשל חוסר ראיות נגדו.

במסגרת לימודיו האקדמיים, הקצין ביטא את דעותיו הניאו-נאציות בעבודת התזה שלו, שבמהלכה הסביר בפרוטרוט מדוע המהגרים הם אלו שאחראיים לתופעת הג'נוסייד (רצח עם) במערב אירופה.

הפרשה עוררה הדים תקשורתיים נרחבים במדינה, היות וזו הפעם הראשונה שבה חייל בדרגה בכירה נעצר בגין האשמות חמורות שכאלה. כעת יש הטוענים כי הצבא הגרמני הוא זה שמעודד קצינים בעלי דעות ימניות קיצוניות להביע עמדתם לעיני כל, גם אם היא מבוססת על השקפה ניאו-נאצית.

קולות רבים מאשימים כעת את הדרג המדיני הבכיר בקלות הבלתי נסבלת שבה אדם יכול להערים על הרשויות, ולקבל זהות בדויה ללא כל מכשול ובעיה. משמעות הדבר, מובנת לכל בר דעת: אם אזרח גרמני 'תמים' מסוגל ליצור לעצמו זהות חדשה, איזה מחסום עומד בפני גורם עוין שיבקש לחדור למדינה כדי לבצע פיגועים גדולים בהרבה?

תגיות:גרמניהפיגועניאו-נאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה