סמארטפונים ואינטרנט

גוגל בהודעה חריגה: אל תפתחו לינקים לגוגל docs

ענקית הטכנולוגיה גוגל מזהירה את הגולשים מלחיצה על קישור לקבצי docs, גם כאשר אתם לכאורה מכירים את השולח

  • ח' אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלילה (חמישי) הוציאה ענקית הטכנולוגיה גוגל הודעה חריגה: קיבלתם קישור לקבצי docs? אל תלחצו על הקישור, גם אם אתם מכירים לכאורה את השולח.

החברה הודיעה כי היא חוקרת ניסיון תרמית, לפיו לחיצה על קישור לגוגל docs במייל שקיבלתם - עלולה לגרום ל"גניבת" הפרטיים האישיים שלכם ואפילו להשבתת החשבון.

בהודעת החברה נכתב: "אנחנו חוקרים את הודעות המייל שמתחזות כ'גוגל docs' למטרות פישינג. אנחנו ממליצים בחום שלא ללחוץ על ההודעה ולדווח עליה כ'פישינג' דרך ג'ימייל".

המסך המתקבל אחרי לחיצה על הלינק:

נראה כי מדובר במייל המתקבל כביכול מאדם שאתם מכירים. כתובת המייל היא אדם המתחזה בשמו של מכריכם, למרות שכתובת המייל אינה זהה, והוא מזמין אתכם לראות את המסמך. כאן מגיע העוקץ: לחיצה על הקובץ תביא אתכם למסך שבו אתם נותנים הרשאה לשולח לקרוא ולשלוח הודעות מחשבון הג'ימייל שלכם וגם לנהל לכם את החשבון.

החברה מיהרה לנקוט בפעולות כדי להגן על המשתמשים מהמייל המתחזה, ועלול להשבית את החשבון. בהודעת הטוויטר של החברה צוין: "הוצאנו עדכונים באמצעות 'גלישה בטוחה', וצוות שלנו פועל כדי למנוע זיוף דומה בעתיד. אנחנו מעודדים את המשתמשים לדווח על הודעות מייל מתחזות שמתקבלות בג'ימייל".

תגיות:גוגלאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה