חדשות בארץ

היום שאחרי העצמאות: מה גרם לעשרות תלמידים לכוויות בעיניים?

35 ילדים מתל אביב נכוו במהלך שימוש בספריי שלג ופונו לבית החולים. רופאת העיניים באזהרה: "ספרי השלג הנפוץ כל כך ביום העצמאות, עלול להפוך לסכנה"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אם גם אתם לא מצליחים להתחבר לספריי השלג הלבן אשר מרוסס ביום העצמאות כמעט בכל מקום, תוכלו לדעת שיש לכך גם סיבה. כי ספריי השלג מתברר בהחלט כמסוכן.

במהלך היממה האחרונה פונו כשלושים וחמישה ילדים מתל אביב לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב, וזאת לאחר שנפגעו בעיניהם מספריי שלג.

כפי שהתברר – הילדים, בני כיתה ד', התיזו במהלך מסיבה שהתקיימה ביום העצמאות, ספריי שלג ממיכל שככל הנראה היה פגום, והדבר הוביל לפגיעה חמורה בעיניהם.

ד"ר דפנה מיצד-קורש, רופאת עיניים בבית החולים איכילוב, אליו פונו הילדים, סיפרה על הסיכון הגדול שיש בכך: "הספריי יוצר מעין פצע על השכבה החיצונית של הקרנית, ומאחר שהקרנית היא איבר מאוד רגיש, החומר עלו לפגוע בה".

בשעה זו מנסים להשיג בבית החולים את מיכל הספריי שבו השתמשו הילדים, כדי לבדוק אם הוא אכן היה פגום. בינתיים, מרבית הילדים אובחנו רק עם שריטות שטחיות על הקרנית. לדבריה של ד"ר מיצד-קורש הם טופלו בבית החולים וחלקם נזקקו לאנטיביוטיקה מניעתית. רובם שוחררו כבר לבתיהם. "מאוד חשוב לטפל בכך", הבהירה הרופאה, "שכן אם מתפתח זיהום הוא עלול לגרום נזק למשך כל החיים".

תגיות:עינייםיום העצמאותספריי שלג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה