כתבות מגזין

האחות בת ה-12 נשפה אל הטבור של התינוקת הגוססת, ואז קרה הבלתי יאומן

בעקבות תסמונת נדירה, פופי בת השנתיים גססה למוות. אלא שאז, ניגשה אליה האחות מייסי בת ה-12, ובניסיון נואש להפיח חיים באחותה הקטנה – נשפה אוויר אל תוך הטבור שלה, כמו שנוהגים הורים רבים לעשות כאשר הם מבקשים להצחיק את הקטנטנים. "באותו רגע, קרה דבר שאף אחד מאיתנו לא מסוגל להסביר, כולל הרופאים. פופי התחילה לצחוק - לראשונה בחייה"

פופי המתוקה עם אחותה מייסי, כיום (צילום מסך)פופי המתוקה עם אחותה מייסי, כיום (צילום מסך)
אא

לפני כחודש, טלטל סיפורם של איימי וסטיבן סמית' – את התקשורת האמריקנית כולה. הכל התחיל לפני שנתיים, כאשר לבני הזוג נולדה תינוקת קטנה וחמודה בשם פופי. "כבר במהלך ההיריון הבנו שמשהו לא תקין", משחזרת איימי, האם.

"הרופאים בדקו את העובר ואבחנו תסמונת נדירה בשם מוביוס, שככל הנראה צפויה לשתק את שרירי הפנים של הילדה לכשתיוולד, ותקשה עליה לעשות פעולות טריוויאליות כמו דיבור ואכילה".

אבל להורים בכלל לא הייתה התלבטות. "החלטנו שאנחנו מביאים אותה לעולם בכל זאת, ודואגים לה כמו לכל ילד אחר שלנו. קיווינו שהטיפול המסור שלנו יגרום לה עם הזמן, להחלים כליל".

ואכן, כשפופי הגיעה לגיל שנה ו-3 חודשים – היא כבר החלה את צעדיה הראשונים. "ההורים שלי היום בעננים, אבל זה לא נמשך להרבה זמן", מספרת האחות מייסי, בת ה-12. "אמנם פופי צעדה בכל הבית במרץ, אבל היא עדיין לא יכלה להוציא מפיה קולות, לא יכלה לצחוק או אפילו לחייך. היינו מאוד עצובים. כולנו רצינו לראות איך שזה קורה כבר".

כעבור חודשים ספורים, הלך מצבה הבריאותי של פופי והידרדר כל כך, עד שבגיל שנתיים מצאה אותה אמה מחוסרת הכרה במיטתה והבהילה אותה מיד לבית החולים. פופי אושפזה במחלקת טיפול נמרץ, ורק אז גילו הרופאים את הנורא מכל: כתוצאה מנוזלים שמילאו את ריאותיה, החמצן לא הצליח להגיע למוחה ופופי סבלה מנזק מוחי גדול, שלא הותיר לרופאים ברירה אלא לחרוץ את יום מותה הקרב.

 

רגע לפני הסוף - האחות נשפה על טבורה של התינוקת, כדי להצחיק אותה 

"היינו שבורים. ידענו שעשינו כל מה שאפשר כדי להציל את פופי, ולא ידענו מה עוד אנחנו יכולים לעשות בשבילה", סיפרה האם. "הבאתי את הילדים – אלישה בת ה-14, מייסי בת ה-12 ואלפי בן ה-11 לבית החולים, שיעמדו ליד אחותם הקטנה בשעותיה האחרונות וירוויחו עוד זמן איכות איתה, לפני שהכול נגמר".

ואז, ניגשה אל מיטת הפעוטה החולנית האחות מייסי בת ה-12, ובניסיון נואש להפיח חיים באחותה הקטנה – נשפה אוויר אל תוך הטבור שלה, כמו שנוהגים הורים רבים לעשות כאשר הם מבקשים להצחיק את הקטנטנים. "הילדה שלי הייתה עם דמעות בזווית עיניה, כשבאותו רגע, קרה דבר שאף אחד מאיתנו לא מסוגל להסביר, כולל הרופאים. פופי התחילה לצחוק", סיפר סטיבן, האב. "לא האמנו למראה עינינו. הבת שלנו צוחקת, בפעם הראשונה בחייה, רגע לפני 'הסוף' שכולם ציפו לו".

תוך זמן קצר, במהפך שהרופאים לא מסוגלים להסביר – פופי יצאה לחלוטין מכלל סכנה, והחלה לא רק לצחוק, אלא גם להשמיע קולות ולנסות לדבר. "אם לא האמנו בניסים לפני כן, עכשיו אנחנו ממש מאמינים. ויש לנו תקווה שבזכות המאבק היומיומי שלה, פופי עוד תזכה להיות ילדה רגילה, תלך, תדבר ותגדל כמו כל הילדים בגילה".

תגיות:תינוקותרפואההחלמהמחלהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה