חדשות בעולם

ארגון זכויות אדם מגנה את חמאס: "החזקת הנעדרים הישראלים היא אכזריות לשמה"

ארגון זכויות אדם בשם 'Human Rights Watch' פרסם הודעת גינוי כלפי החמאס ובה הוא מתייחס לאזרחים הישראלים הלוקים בנפשם – אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, שמוחזקים על ידי הטרוריסטים ברצועת עזה. "שום מטרה לא יכולה להצדיק החזקתם של אנשים שאין להם קשר עם העולם החיצון, תוך סחר-מכר של גורלם", אומרת שרה לאה ויטסון, ראש חטיבת 'המזרח התיכון' בארגון

פעילי חמאס (צילום: shutterstock)פעילי חמאס (צילום: shutterstock)
אא

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch'' התייחס אתמול (ג') לנעדרים הישראלים הלוקים בנפשם אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, שמוחזקים בשבי החמאס ברצועת עזה. על פי תחקיר שבוצע על ידו, טוען כעת הארגון ששני הנעדרים הם בעלי היסטוריית שוטטות למרחקים ארוכים, ביניהם אף חציית הגבול ללא היתר פורמלי.

במהלך שלוש השנים האחרונות, קיים הארגון ראיונות שונים שם בני המשפחה והחברים של שני הנעדרים, כמו גם עם גורמים צבאיים משני הצדדים – הישראלי והפלסטיני, בחן בדקדוק מסמכים רפואיים וצבאיים והגיע למסקנה המתבקשת: השניים לוקים בנפשם ובריאותם מידרדרת מיום ליום בשבי החמאס, ויש לשחרר אותם מיד.

"שום טרוניה או מטרה אינם יכולים להצדיק את החזקתם של אנשים ללא קשר עם העולם החיצון, תוך התמקחות על גורלם", אומרת אחראית החטיבה של המזרח התיכון בארגון, הגברת שרה לאה ויטסון.

מנגיסטו בן ה-30 מאשקלון, נכנס לרצועה בשנת 2014 ותועד במצלמות כשהוא חוצה את הגבול. כמותו, גם א-סייד הן ה-29 מהעיירה הבדואית 'חורה' שבנגב – חצה את הגבול והגיע לרצועת עזה בשנת 2015.

בראיונות עמם, טענו בני המשפחה של שניהם, כי מצב בריאותם אינו שפיר ואף עיגנו את טענתם במסמכים רפואיים המעידים על כך: בשנת 2013 למשל, שהה מנגיסטו באשפוז פסיכיאטרי – למשך 19 יום.

כעת דורש הארגון בתוקף את שחרורם של שני הנעדרים, אלא אם כן החמאס מסוגל להמציא בסיס משפטי מהימן להמשך התנהלותם זו. "ועד שישוחררו, על החמאס להתייחס אליהם באופן אנושי, ולאפשר להם לעמוד בקשר עם משפחותיהם", נאמר. 

תגיות:חמאסנעדריםארגוןזכויות אדםישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה