יום הזיכרון

קצין נפגעים בחיל האוויר: "התורה כבר מכינה אותנו להתמודדות עם השכול"

רב סרן קובי מסה, ראש מדור נפגעים בחיל האוויר, מספר על תפקידו הטעון מנקודת מבט אמונית ואומר כי המשפחות השכולות הן שנותנות לו את הכוח, להמשיך בשליחותו. וכשהוא מביט בהן עומדות מעל קברי יקיריהם, הוא "מצדיע גם להן, על היותן לוחמות במלחמה יומיומית קשה - להמשיך ולדבוק בקדושת החיים"

אא

רב סרן קובי מסה, ראש מדור נפגעים בחיל האוויר, מספר על תפקידו הטעון מנקודת מבט אמונית, ואומר כי אחת השאלות שהוא נשאל הכי הרבה פעמים בארבע השנים האחרונות, היא איך יש לו את הכוח לבצע את תפקידו כקצין נפגעים.

לכל שואל שכזה, בטרם ישיב, ממהר מסה ומסביר כי מעבר לתפקיד – מדובר בשליחות. "תשובה זו ברגעים הראשונים נשמעת בלתי הגיונית", הוא אומר. "אך לאחר שאני מספר על הגבורה שבהתמודדות, במסע הכאב האינסופי של ההורים השכולים, הבן או הבת זוג שאיבדו את שותפיהם לחיים, הילדים שנותרים ללא אבא או אימא, האחים והאחיות שנושאים בנוסף לכאבם גם את הכאב של הוריהם – אז התשובה מתחילה להיות מובנת".

לדבריו, ההתמודדות עם אובדן ועם החלל שנפער לאחר מות בן משפחה – מוזכרת לראשונה בתורה, בפרשת שמיני. "אותה קראנו בסמוך ליום הזיכרון, כמעין סוג של הכנה ודוגמה לדרך ההתמודדות האצילית של אהרון, שאיבד בפתאומיות שניים מבניו – ביום אחד. התורה, שלכל מילה בה יש משמעות ותפקיד – מתארת את תגובת האב השכול בשתי מילים: 'וידום אהרון'.

"כל כך הרבה עוצמה הייתה בו באהרון, בזמן שקיבל את הבשורה הקשה. איך עושים את זה? מחד לזעוק ולכאוב בדממה, ומאידך להישאר זקוף. את הגבורה הזו, של אהרון, אני פוגש בכל יום בקרב המשפחות. לצד כאבם הרב שצורב מדי יום ביומו, אני מתפעם כל פעם מחדש מתעצומות נפשם ומיכולתם להמשיך ולקיים את משפחתם, להקרין תקווה ואהבה לסובבים אותם, ולהנציח את יקיריהם בתוך סיפור סיפורם הפרטי – בתוך הסיפור הלאומי של עמנו. הם המקור ממנו אני שואב את כוחותיי להמשיך בשליחותי. ביום הזיכרון הקרוב, כשאביט על אלפי המשפחות העומדות מעל קברי יקיריהם – אצדיע גם להם, על היותם לוחמים במלחמה היומיומית והקשה, להמשיך ולדבוק בקדושת החיים".

תגיות:ראיוןחללי מערכות ישראלחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה