חדשות בעולם

ארגנטינה: ניצחון מוחץ לקהילה החרדית על פני הקהילה הרפורמית

במערכת הבחירות הנוכחית זכתה הקהילה התורנית בארגנטינה לרוב מוחץ של 77.7%ובכך תקבל 70 מושבים בוועדה הכללית. לעומתם, הרפורמים יסתפקו ב-8 מושבים בלבד

  • ה' אייר התשע"ז
דגל ארגטינה (צילום: shutterstock)דגל ארגטינה (צילום: shutterstock)
אא

הקהילה החרדית בארגנטינה נושמת לרווחה: הבוקר (שני) הסתיימה ספירת אלפי קולות הבוחרים, והתברר ניצחונה המוחץ של הקהילה התורנית על הקהילה הרפורמית בארגנטינה.

במערכת הבחירות הנוכחית השתתפו שלוש רשימות: המפלגה התורנית 'בור' בהנהגתו של ראש ישיבת 'חפץ חיים' רבי שמואל אריה לוין שקיבלה 77.7% מקולות הבוחרים, מפלגת העבודה מטעם המגזר הכללי שקיבלה 13.5% מקולות הבוחרים, ומפלגת 'מסורתי' מטעם הקהילה הקונברסטיבית שקיבלה 8% בלבד.

לוועדה הכללית 90 מושבים, המאוישים על ידי נציגים מכלל הקהילות. לאור תוצאות הבחירות, המפלגה התורנית 'בור' זכתה ב-70 מושבים, מפלגת העבודה ב-12 מושבים, ומפלגת 'מסורתי' זכתה ב-8 מושבים בלבד.

לפני הבחירות ערכו ראשי הקהילה הרפורמית מלחמה עיקשת כנגד הקהילה היהודית, כשהקהילה הרפורמית שחששה מכישלון החרימה את הבחירות ולא הגישה כלל את רשימותיה.

בארגנטינה חיים כיום כ-250,000 יהודים, בעיקר בבואנוס איירס. הקהילה קשורה חברתית מאוד ואף מפעילה לצרכיה בתי ספר יהודים ושומרת על מאות בתי כנסת. ארגונים מקומיים מחזקים את התרבות העברית והיהודית ואת הקשר עם מדינת ישראל. בעקבות המשבר הכלכלי במדינה התגברה גם העלייה לישראל. 

תגיות:ארגטינהחרדיםרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה