חדשות בעולם

פריצת דרך משמחת: אספרסו הצליח לקטול תאים סרטניים

לאחר מחקר ממושך על אלפי חולים, חוקרים איטלקיים מצאו כי קפה אספרסו – מחסל תאים סרטניים אצל גברים שחולים בסרטן הערמונית, ומונע את התפשטותם

אא

מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאיטליה, מצא כי לקפה אספרסו יכולות יוצאות דופן בהפחתת הסיכון ללקות בסרטן הערמונית – ב-53 אחוזי הצלחה. לדבריהם, אדם שמרגיל עצמו לשתות שלוש כוסות קפה אספרסו ליום, הסיכוי שגידולים סרטניים ימצאו את הדרך אל גופו ויתרבו בו, הם אפסיים.

במשך ארבע שנים, בדקו החוקרים ממכון 'מאורולוג'יקו מדיטראנו נאורומד' שבעיר פוזילי – את הרגלי צריכת הקפה של 7,000 גברים, ואת שכיחות סרטן הערמונית ביניהם. להפתעתם גילו כי הגברים ששתו לפחות 2 כוסות אספרסו ביום, נטו פחות ללקות במחלה.

אז הסתבר, שהוספת קפאין לתאי סרטן קיימים – עוצרת את ההתרבות שלהם, ומונעת מהם לפתח גרורות נוספות בגוף. אולם כשהוסיפו החוקרים מיצוי של משקה נטול קופאין על התאים הסרטניים – לא חל כל שינוי לכאן או לכאן בהתפשטותם.

הגם שמדובר בסוג שכיח, בסרטן הערמונית נוטה ללקות אחד מכל שישה גברים, ואחד מתוך 36 חולים, באמת עשוי למות ממנו. לדברי החוקרים, אמנם מדובר בממצאים משמחים אך טרם התברר לאשורו המרכיב בקפה, שאחראי על חיסול התאים הסרטניים ועל הפחתת סיכויי התמותה מסרטן הערמונית.

תגיות:גבריםסרטןמחקרערמונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה