חדשות מדע וטכנולוגיה

הפתרון למצוקת הדיור? מערכת חדשה מדפיסה בניינים שלמים תוך מספר שעות

חוקרים אמריקאים פתחו מערכת הדפסת תלת ממד חדשה המסוגלת להדפיס את המבנה הבסיסי של בניין מכל סוג וגודל

  • א' אייר התשע"ז
אא

מדפסות תלת ממדיות כבר מסוגלות להדפיס לא רק פלסטיק אלא גם מתכת, זכוכית, ואפילו אוכל. אבל עכשיו, חוקרים של מכון MIT בבוסטון הצליחו להביא את טכנולוגית הדפסת התלת ממד צעד נוסף קדימה: הם תכננו מערכת שיכולה להדפיס את המבנה הבסיסי של בניין שלם.

מבנים שייבנו דרך המערכת הזו (חשבו עליה בתור 'מדפסת הבניינים') יוכלו להיות מוכנים לאכלוס הרבה יותר מהר ממבנים שנבנו בשיטות מסורתיות, אומרים החוקרים. בנוסף, הם גם יהיו זולים יותר. יתרונות נוספים: בניין מודפס יוכל לעבור התאמה אישית לפי צרכי אתר הבנייה והעדפות הבונה. אפילו המבנה הפנימי יוכל לעבור שינויים: חומרים חדשים יוכלו להיות משולבים במבנה, וצפיפות החומר תשתנה כדי לספק קומבינציות אופטימליות של חוזק, בידוד, ותכונות אחרות החשובות לבונים.

מערכת ההדפסה הזו כוללת מעין כלי רכב שנושא זרוע רובוטית תעשייתית, שבקצה יש זרוע רובוטית קטנה יותר המסוגלת לעבודות קטנות ומדויקות. השילוב הזה מאפשר למערכת להדפיס מבנה בסיסי שלם בלי לדלג על אף אחד משלבי העבודות, משפיכת הבטון ועד ריסוס חומר בידוד. בניגוד למדפסות תלת ממדיות נפוצות, שרובן יכולות להדפיס רק אובייקטים שאינם גדולים מוגדל המדפסת, מערכת ההדפסה הרובוטית יכולה להקים מבנה בכל גודל שהוא. לשם הדגמה, פרויקט הניסוי של החוקרים היה הדפסה של מבנה בסיסי למבנה-כיפה בקוטר של 16 מטרים ובגובה של ארבעה מטרים: פרויקט שבנייתו הושלמה תוך 14 שעות של זמן הדפסה.

"החזון האולטימטיבי שלנו הוא לבנות משהו עצמאי לגמרי, שאפשר לשלוח אותו לאנטרקטיקה או למאדים והוא פשוט יקים שם מבנים שיחזיקו מעמד שנים ארוכות" אומר סם קיטינג מ- MIT, שהוביל את פיתוח המערכת בתור עבודת הדוקטורט שלו. "אבל בינתיים, רצינו להראות שאנחנו יכולים לבנות משהו שגם מוכן ישר לשימוש. במערכת הזו אפשר לעשות שימוש מחר באתר בניה".

תגיות:דיורמדעטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה