חדשות בעולם

בחודש הבא: נשיא ארה"ב בביקור ראשון בישראל

טראמפ יגיע עם אשתו, בתו וחתנו, צפוי לקדם יוזמת שלום והכרה בירושלים כבירת ישראל. זהו הביקור הממלכתי הראשון במדינה מחוץ לארה"ב מאז כניסתו לתפקיד הנשיא

  • א' אייר התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משלחת אמריקאית תגיע היום (חמישי) לישראל כדי לדון בפרטי ביקורו של טראמפ בישראל בקרוב. על פי התכנית, יכיר טראמפ בירושלים כבירת ישראל, אך מנגד גם במדינה פלסטינית. המשלחת, המונה כ-25 איש, תנחת בישראל לתיאומים ראשוניים.

על פי ההערכות, ביקורו הראשון של נשיא ארה"ב בישראל, ולמעשה כפי הנראה גם ביקורו הממלכתי הראשון במדינה מחוץ לארה"ב, מאז כניסתו לתפקיד הנשיא יתקיים בישראל, במועד קרוב לפסגת מדינות נאט"ו בבריסל שבבלגיה.

הפסגה מתוכננת ל-25 במאי, ולכן טראמפ אמור לבקר בישראל בסביבות התאריך הזה, בין 21 למאי לתחילת יוני.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, הביקור מתוכנן ליום אחד, כאשר אל הנשיא יצטרפו אשתו מלניה, בתו היהודיה, איונקה, וחתנו, ג'רארד קושנר.

בישראל משערים כי טראמפ יודיע במהלך ביקורו על העברת השגרירות לירושלים, כפי שהבטיח שיעשה. עם זאת, הנושא אינו מוחלט. ההערכות הן שטראמפ יודיע על ירושלים המאוחדת כבירת ישראל, וידלג על הכרזת העברת השגרירות, כשיאמר "שעדיין לא הגיע הזמן לכך".

עדיין לא ברור אם יוגדר הביקור כ''ביקור ממלכתי'' או ''ביקור עבודה''. אם יוגדר הביקור כממלכתי, נשיא המדינה ראובן ריבלין יהיה המארח. אם הוא יוגדר כביקור עבודה, ראש הממשלה נתניהו יהיה המארח. אם טראמפ ירצה לנאום בכנסת, יהיה צורך להגדיר את הביקור כביקור ממלכתי.

כמו כן, אם מדובר בביקור ממלכתי - טראמפ יהיה חייב לבקר ביד ושם, אך גם אם יהיה זה ביקור עבודה - סביר שישראל תהיה זו שתבקש ממנו לבקר במקום.

כמו כן, המגעים בין ארה"ב לישראל כוללים את תיאום ביקוריהם של מזכיר המדינה רקס טילרסון ושל שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי.

הביקור נולד עקב בקשתו האישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו מטראמפ במהלך פגישתם בחודש פברואר. נתניהו ביקש מטראמפ להגיע לישראל כבר בתחילת הכהונה שלו כדי להפגין מסר של ידידות לישראל. 

תגיות:דונאלד טראמפביקורארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה