חדשות יהדות

הרבנית חנה הנקין: "איתם ונעמה הי"ד נותנים לי כוח להמשיך"

"הבחירה היא לא רק בי אישית", אומרת הרבנית הנקין. "אלא גם כמייצגת של עולם התורה ומשפחת השכול"

  • א' אייר התשע"ז
הרבנית חנה הנקין הרבנית חנה הנקין
אא

הרבנית חנה הנקין (71), ששכלה לפני שנה וחצי את בנה איתם וכלתה נעמה הי"ד, נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב.

בשיחה שהעניקה לערוץ 7 סיפרה הנקין כי היא חשה שהבחירה היא לא רק בה אישית, אלא היא מייצגת של עולם התורה ומשפחות השכול. "הבחירה בי היא עבורי - לא בחירה אישית, אלא במה שאני מייצגת. אני מייצגת את עולם התורה לנשים - שהוא פורח בימים אלה", פותחת הנקין את דבריה.

"אני חושבת על הדורות שאינם איתנו, ושאבו את השראתם ועוצמתם להמשיך לחיות כיהודים מתוך תורת ישראל", היא מוסיפה. "ההתכתבות עם העבר היא זו שנותנת לנו את הכוח להמשיך מתוך המסורת אל העתיד".

הנקין מתייחסת לשכול הכבד שחוותה המשפחה, כאשר בנה איתם ורעייתו נעמה הי"ד נרצחו בפיגוע ירי בחג הסוכות האחרון, כשהם מותירים ארבעה ילדים. "אני מייצגת גם את משפחת השכול. לא נמצאים איתי היום שניים מתוך המשפחה שלנו. בני הרב איתם שמעון, כלתי שמלאו לה 30 שנה כמה ימים לפני שהיא נרצחה. אבל כפי שהתורה נותנת כוחות להמשיך, הצעירים האלה גם נותנים כוח להמשיך את השליחות, הבנייה והעשייה. כי אם הם לא נמצאים - מישהו חייב למלא את מקומם", מספרת האם השכולה בגבורה.

צפו בשיחתה של סיון רהב מאיר עם הרבנית הנקין: "אני חולקת את הכאב שלי עם הקב"ה. אני מאמינה שהקב"ה שם אותנו בעולם ומטיל עלינו תפקידים. אני מספרת לו מדי יום שאני לא שמחה, ואני יודעת שהוא שם כדי לשמוע. אבל אני גם מבינה שיש לי תפקיד להמשיך ואני משתדלת כמיטב יכולתי".

 
שיר דומע לזכרם של בני הזוג הנקין: "נא אלוקים היושב במרומים / ואת זוג ההורים הקדושים מחבק / עטוף ארבעה יתומים זכים / שבערב חג אחד - כל עולמם התרסק...". לשיר המלא לחצו כאן.
תגיות:משפחת הנקיןאיתם ונעמה הנקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה