חדשות בעולם

קמו בבוקר – וגילו קרחון ענק מחוץ לחלון

תושבי עירה קטנה בצפון קנדה גילו לפני שבועיים אורח בלתי שגרתי: קרחון ענק שהפליג אליהם מגרינלנד

  • ל' ניסן התשע"ז
אא

תושבי העיירה פרילנד בניו פאונדלנד, קנדה, התעוררו לפני שבועיים למחזה לא שגרתי: קרחון ענק צץ לפתע לא הרחק מגבולות העיירה, והפך את הקהילה שלהם לאטרקציה תיירותית.

על אף שמדובר באזור צפוני מאד שבו הופעתם של קרחונים מתרחשת מפעם לפעם, קרחון גדול כזה לא נראה באזור מעולם, למיטב זיכרונם של התושבים. "זהו קרחון ענק והוא כל כך קרוב אלינו שאנשים יכולים לצלם אותו היטב", אומר ראש עירית פרילנד. "זהו הקרחון הגדול ביותר שראיתי כאן אי פעם".

 על אף שהקרחון שרואים התושבים הוא בגובה של בניין בן 15 קומות, שטחו מעל פני הקרקע הוא רק עשרה אחוזים מגודלו הכללי.

עונת הקרחונים מתחילה בסביבות אפריך מידי שנה, והשנה היא היתה פוריה במיוחד. יותר מ-615 קרחונים כבר נצפו השנה על ידי ספינות בצפון האוקיינוס האטלנטי. בשנה שעברה נצפו 687 קרחונים במשך העונה כולה, שמסתיימת בספטמבר. חוקרים מסבירים את התופעה בכך שרוחות חזקות במיוחד כנגד כיוון השעון מושכות קרחונים דרומה מגרינלנד. ייתכן שגם התחממות כדור הארץ משחקת כאן תפקיד.

הקרחונים הללו מפליגים בנתיב דומה לזה של הקרחון המפורסם שהטביע את הספינה טיטאניק באפריל 1912, במרחק של כאלף קילומטרים מהעיירה פרילנד.

פרילנד, עיירה קטנה וקפואה למדי, חביבה על תיירים הרוצים לצפות בעופות  ייחודיים ובלוויינים, וכמובן, גם בקרחונים. "אנחנו אוהבים אורחים – במיוחד אם הם עשויים מקרח", כך נאמר בדף הפייסבוק של המועצה.

תגיות:קנדהקרחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה