תפילות מיוחדות

תפילה לייאוש

זכה אותי אבי שבשמים לרצות לעשות עוד ועוד, להתעורר, לא להירדם, אבל גם לשמוח עם מה שאני עושה, לראות שמה שאני עושה הוא שלם, הוא לא חלקי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תעזור לי אבי שבשמים להסתדר יותר טוב עם הזמן. אני תמיד רץ אחרי הדברים ואף פעם לא מספיק לעשות את כל מה שאני רוצה.

פעם אמרתי תיקון חצות על הריצפה, בלי נעלים, עם קצת אפר על המצח, ולפעמים גם עם דמעות. היום אני רק קורא, במקרה הטוב. תחזיר לי אבי שבשמים את התיקון חצות שלי.

פעם אמרתי קריאת שמע שעל המיטה בנוסח האר"י, שזה נוסח ארוך, היום אני בקושי אומר שמע ישראל והמפיל. פעם אמרתי את הקריאת שמע שעל המיטה בהליכה, הלוך וחזור במסדרון של הבית, היום אני יושב על המיטה ואתה יודע אבא מה קורה לי כשאני יושב.

פעם עזבתי פתק קטן על השולחן עם כמה מילים חמות לבני הבית, רוקנתי את פח האשפה, הדלקתי את הנר של רבינו אם הוא כבה, ועוד דברים קטנים ששימחו את בני הבית כשהתעוררו בבוקר ליום חדש. היום אני ממהר, אני רץ, אין לי זמן, אבא מה יהיה אתי.

פעם אמרתי תיקון כללי אחרי התפילה עם כולם, במעגל, היום אני אומר אותו בדרך לאוטו כי אין זמן.

פעם קראתי כל יום את התהילים של אותו יום. ומה שלא הספקתי, השלמתי למחרת. והיום? היום אני מסתפק בעשרה מזמורים של התיקון הכללי ורק כשאני ממתין למשהו ויש איתי ספר תהילים, אני עושה טובה וקורא כמה שאני מספיק.

זכה אותי אבי שבשמים לרצות לעשות עוד ועוד, להתעורר, לא להירדם, אבל גם לשמוח עם מה שאני עושה, לראות שמה שאני עושה הוא שלם, הוא לא חלקי.

זכה אותי לזכור שאמנם פעם עשיתי דברים שהיום אני כבר לא עושה, אך היום אני עושה דברים שפעם לא עשיתי.

ולזכור עוד דבר, אולי הכי חשוב, שהיום אבא, אני אוהב אותך יותר מאי-פעם.

 

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם!

 כל פעם שאני שבור, כי לא הספקתי ולא הבנתי ולא הלך לי ולא התייחסו אלי וכל כך קשה לי ובכלל לא קל לי ואולי צריך לשנות כיוון, ואולי צריך להרפות קצת, תעזור לי אבי שבשמים לזכור ולהבין שהשבירה הזאת זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לי. כי השבירה הזאת מחזירה אותי לגודל הטבעי שלי, עוזרת לי לא להפוך למפורסם של שקר, עוזרת לי לזכור שאני בסך הכל יהודי פשוט, כמו עוד הרבה יהודים פשוטים, ואני לא מבין לפעמים, ולא מצליח לפעמים, ונורא קשה לי לפעמים. היא עוזרת לי להבין שאני נשבר רק בגלל הגאווה שלי, כי אני רוצה רק להצליח ורק להצטיין ושרק יהיה לי נוח ונעים.

תעזור לי אבא להבין שזה הכי טוב בשבילי, אפילו שזה כל כך קשה, כי דווקא מתוך השבירות האלה צומח לאט לאט הדבר השלם.

 

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם!

כל כך הרבה שנים אני מתפלל על דברים מסויימים, ולא רואה התקדמות, לא רואה שמשהו זז. תעזור לי אבא להתחזק באמונה דווקא בדברים האלה, ששנים אני מבקש עליהם ולא רואה שינוי. תעזור לי אבא לא להסתכל אחורה, רק קדימה, ולהאמין שהשעה שלי גם תגיע. תעזור לי לחזק את הרצון כי לפעמים נדמה לי שבעצם ויתרתי על הדברים האלה, התרגלתי למצב וזה אפילו לא מטריד אותי יותר מדי.

לרכישת הספר "אור האמונה – ליקוט תפילות"

תגיות:ייאושתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה