כתבות מגזין

מגשימת המשאלות של ניצולי השואה: "אפשר לתת בלי מאמץ גדול. חיוך קטן, מעט אושר"

אומרים ששמו של אדם מעיד רבות על פנימיותו, ובמקרה של אל"מ רונית לב – הדבר נכון בהחלט. שכן, לב גדול לה לרונית – לב שבחר להקדיש את כל זמנו ומרצו לטובת משימה נעלה אחת: לשמח את ניצולי השואה שעוד ישנם עמנו, ולהגשים את משאלותיהם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך שנים שירתה לב כקצינה בצבא קבע, וכשהשתחררה מתפקידה שימשה כעוזרת אישית של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. בדף פייסבוק מיוחד שפתחה בשם 'מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים', מנסה לב לנצל את כישוריה וקשריה למען אלו ששרדו את אימת השואה, ומשדכת בין הניצולים, לבין אנשים שנדבם ליבם ויכולים לעזור בהגשמת חלומותיהם.

ולא, לא מדובר בחלומות גדולים במיוחד, לטענתה. "רוב הניצולים מבקשים בקשות צנועות, שכל מה שצריך לעשות כדי למלא אותן, הוא מעט רצון טוב", היא מספרת בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "ואני לא קוראת להם ניצולי שואה, אלא שורדי שואה. אלו אנשים שהצליחו לעבור את הדבר הנורא הזה, והיום – כל מה שהם מחפשים זה מעט יחס חם ומעט אושר.

"מה שבאמת חשוב לי זה לא רק להגשים את החלום הקטן שלהם. העניין הוא לתת להם מישהו שיכול לעזור, לשוחח איתם, לבלות איתם קצת. והחלום שלי הוא שהקשר בין האנשים האלה לשורדים, יימשך".

ניצול שואה מירושלים המרותק לכיסא גלגלים – חלם לשבת כמה שעות מול הים. חלומו התגשם בזכות לב, שקישרה בינו לבין תושב ירושלים שהסיע אותו ברכבו הפרטי לים, ואף אירח לו חברה לשעות אחדות. במקרה אחר, חלומה הגדול של ניצולת שואה אחרת הוגשם – כאשר למדה להשתמש במחשב. "מורה למחשבים התנדב להגיע לביתה בחולון, והעניק לה שיעורים פרטיים חינם אין כסף", מספרת לב. ניצולה נוספת ביקשה עזרה בסידור וקטלוג אוסף התמונות הגדול שברשותה, וגם לכאן נמצא 'לב' גדול שנרתם למשימה. במסגרת פעילותה הברוכה נחשפה לב לחיסרון העמוק שנפער בחייהם של הניצולים, אולם דווקא שם, כך היא טוענת, חזקה עלינו שנבין כמה קל למלאו. "אמנם לא כל שורדי השואה הם נזקקים, אבל בהחלט יש רבים כאלה וזה מאוד כואב. הפרויקט שלי לא בא להציל אותם מהחרפה שלהם, אלא להגשים להם את החלומות. הרי אין להם עוד הרבה שנים, זה הזמן להתחיל לעשות את זה.

 "אני רוצה לדאוג גם לחוסר הבסיסי שלהם, אבל אני רואה שהם כמהים גם למשהו אחר וזה משהו שאפשר לתת להם בלי מאמץ גדול. התרומה שלי שואפת לגרום להם לחיוך קטן, למעט אושר. יש כאלה שיגידו לך שנתינה היא משהו מאוד אגואיסטי, והם צודקים. כשאני מגשימה למישהו חלום, אחרי זה אני מסתובבת עם חיוך מרוח על הפנים, במשך כמה ימים".

תגיות:חלומותהגשמהניצולי שואהעזרהמחווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה