טהרת המשפחה

"אחרי ארבע שנים של ציפייה ומתח אדיר - הקב"ה שמע את תפילתי"

רווית, בחורה מבית חילוני, הזדמנה במקרה לכותל המערבי, אך אז, כשעמדה על יד הכותל היא שמעה על מצוות טהרת המשפחה והחליטה לקבל זאת על עצמה. באותו רגע רטט הסלולארי שבכיסה...

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כאשר רווית הגיעה לכותל המערבי לפני כארבעה חודשים היו תחושות ליבה מעורבות. למעשה, היא הגיעה למקום הקדוש במטרה לסייר בו כאתר תיירתי. במקרה היא עברה באזור ונזכרה שזמן רב היא לא הייתה בכותל. היא החליטה לגשת אל הקיר לכמה דקות, אולי גם ללחוש תפילה, אבל בפועל – היא לא כל כך ידעה איך עושים את זה.

נכון שבליבה פיעמה תמיד התחושה שיש בורא לעולם, אבל בתקופה האחרונה האמונה הזו נראתה לה שכוחה ודחוקה מעט. ובכל זאת היא החליטה לגשת אל הכותל, ולו לדקות ספורות.

"אני חושבת שיד ההשגחה שלחה אותי לכותל, אין לי שום הסבר אחר לכך", היא מספרת לנו כיום בהתרגשות. "אבל מה שקרה בכותל היה בלתי יאומן, ממש בהשגרה פרטית מופלאה, וזה השפיע עליי בצורה לא רגילה. עד עכשיו אני רועדת כשאני נזכרת בכך".

 

"פתאום נודעו לי דברים חדשים"

והיא שוטחת את סיפורה: "מיד כשהגעתי לכותל התקרבתי לקיר האבנים והתלבטתי מה לעשות – האם להתפלל או לקרוא תהילים, או אולי סתם לכתוב פתק. הרגשתי כל כך מרוחקת, וכבר התחרטתי על כך שהגעתי. בסופו של דבר מצאתי את עצמי יושבת ומתבוננת בנשים האחרות שמתפללות, ממלמלות לאוויר או עושות סימנים משונים עם הידיים. הרגשתי רחוקה לגמרי מכל זה".

אלא שבין עשרות הנשים מספרת רווית שהיא הבחינה גם באישה עם מטפחת שעמדה בצד ומידי פעם ניגשו אליה נשים וביקשו לשוחח אתה. "אני מטבעי טיפוס סקרן ורציתי לדעת על מה היא מדברת אתן, אבל התביישתי לשאול. בשלב מסוים שמעתי שהיא מזכירה את נושא טהרת המשפחה. זה היה נשמע לי מעניין, כי פעם שמעתי על כך, אבל לא ידעתי פרטים מדויקים, אז החלטתי לגשת אליה ולברר. הרבנית הציגה את עצמה בשם יפה והיא סיפרה על כך שהיא פועלת מטעם מחלקת 'מתחברות ' של ארגון הידברות. היא ביקשה לברר אם אני נשואה, והרגשתי איך שהשאלה הזו דורכת לי על היבלת הכואבת ביותר".

מדוע?

"זו הייתה תקופה מאוד לא קלה אצלי. היה לי חבר כבר ארבע שנים, שבמשך כל הזמן היינו בקשר אבל היו עליות ומורדות. רציתי מאוד שהוא יציע לי נישואין, אבל זה לא קרה וזה גרם לי להיות עצבנית ולחוצה. השאלה הזו הגיעה מבחינתי בעיתוי הכי לא נכון, אבל בכל זאת נשמתי עמוק והשבתי לרבנית בקצרה שעדיין איני נשואה, אבל אני מקווה שבקרוב אזכה לכך. הרבנית אמרה לי שמצוות טהרת המשפחה נוגעת רק לנשים נשואות והיא סיפרה לי עליה מעט".

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית

וכאן מוסיפה רווית בהתרגשות: "היא הצליחה בכמה משפטים לשפוך אור על כמה נושאים שלא הבנתי אותם קודם לכן. כבחורה מבית חילוני, אפילו לא מסורתי, ידעתי שכל מה שקשור לטהרת המשפחה אלו מנהגים מיושנים שהיו נהוגים בימי קדם ובכלל לא רלוונטיים לימינו, והיא פתאום האירה לי את זה באור שונה לחלוטין. במילים פשוטות היא הצליחה להבהיר לי כמה דברים על הקדושה שיש במצווה הזו ועל החשיבות העצומה שלה לא רק מבחינה הלכתית, אלא גם מבחינת הקשר העמוק שנוצר בין בני הזוג. זה המחיש לי כמה דברים שמאוד צמררו אותי. חשבתי על הקשר שהיה לי באותה תקופה עם החבר ועד כמה שהיה חסר בו הנופך היהודי והטהור הזה.

"בסופו של דבר היא גם הגישה לי חוברת עם חומרי קריאה ואני מצאתי את עצמי יושבת ברחבת הכותל, מדפדפת וקוראת בהשתאות את מה שכתוב שם. זה נכנס לי חזק ללב, ומתוך פרץ של התרגשות ניגשתי אחר כך לכותל ומצאתי את עצמי מבטיחה לבורא עולם שבעזרת ה' אחרי החתונה אעשה את זה כמו שצריך".

וכאן מגיעה רווית לחלק המצמרר והמיוחד בסיפורה: "כשיצאתי מהכותל, עוד כשהייתי ברחבה, הסלולארי שלי רטט ועל הקו היה החבר שלי. הוא אמר לי שהוא נמצא באזור ירושלים וביקש שניפגש. חצי שעה לאחר מכן כבר נפגשנו והסתבר שהפעם זה למטרות רציניות מאוד... הוא... הציע לי נישואין.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"אחרי ארבע שנים של ציפייה ומתח אדיר זה קרה", היא מסיימת את סיפורה בהתרגשות, "אני מרגישה שהקב"ה פשוט שמע את תפילתי. אין לי לכך שום הסבר אחר. כעת אנחנו כבר מתקרבים ממש לחתונה ובקרוב נעמוד תחת החופה. כבר סיכמנו כבר שאת ההבטחה שלי אני אקיים ונקפיד ככל יכולתנו על המצווה, כי אחרי מה שעברתי - אני פשוט לא מסוגלת לוותר על כך".

מחמתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, או במייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה