הריון ולידה

בניגוד לתחזיות הרופאים: הילד נולד ללא יד

הרופאים לא תמיד צודקים: ילד נולד ללא כף יד וללא אמה שמאלית, למרות שב-2 סקירות המערכות שעברה אמו במהלך ההריון טענה הרופאה כי העובר תקין. בזכות טעות הרופאים, ההורים לא גרמו למות העובר

  • כ"ד ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זוג באזור המרכז מגיש בימים אלה תביעה נגד קופת החולים בה הם חברים, בטענה לרשלנות רפואית: בעוד שבסקירות המערכות שעברה האישה במהלך הריונה נאמר להם שהעובר תקין וכי נצפו אצלו כפות ידיים ואצבעות, בחדר הלידה התגלה המום: הילד נולד ללא אמה שמאלית וללא אמה.

כאשר נולד הילד, היום בן שנתיים, נדהמו ההורים לגלות כי הוא חסר את כל החלק ממרפק שמאל ומטה. "אחת הדוגמאות למשאבים שאותם אנחנו נדרשים לגייס זה המחיר היקר בצורה בלתי רגילה של הפרוטזות, שאותן אנחנו צריכים להחליף כל כמה חודשים כי הילד גדל והאביזר כבר לא מתאים", מציינים ההורים במכתב התביעה.

כאשר היתה האישה בשבוע ה-16 להריונה, היא ביקשה לבצע סקירת מערכות. במסמך תוצאות הבדיקות, עליה חתומה רופאת הנשים של קופת החולים, נכתב שלא נמצאו ממצאים חריגים: "קיום עצמות ידיים ארוכות — נצפו ללא ממצא פתולוגי; קיום כפות ידיים — נמצא ללא ממצא פתולוגי".

גם בסקירת המערכות המאוחרת שעברה האישה, בסוף השבוע ה-24 להריון, ציינה הרופאה כי "לא נצפו ממצאים חריגים. נצפו כפות ידיים ועצמות ידיים, והעובר מתפתח באופן תקין בהתאם לגיל ההיריון".

כאשר נולד הילד התבררה הטעות: "אנחנו לא מצליחים להבין איך הרופאה ראתה את כפות הידיים והעצמות — אף על פי שהן לא קיימות בכלל", טוענים ההורים הכאובים. "הסתכלנו אומנם על בדיקות האולטרסאונד, אבל לא ידענו מה בדיוק אמורים לראות בהן, וסמכו על פענוח הבדיקות שקיבלנו מהרופאה".

בסופו של דבר, מה' יצא הדבר - "בזכות" טעות הרופאים, ההורים לא גרמו למות העובר.

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:לידהמום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה