חדשות בארץ

אב שכול התפרץ בכאב: "איפה הייתם כשהבן שלי נהרג במנהרה?"

אילן שגיא, שבנו ארז הי"ד נהרג בחדירה למוצב בנחל עוז, צעק לעברם בכאב עצום: "איפה הייתם בזמן המלחמה, כשהבן שלי נהרג במנהרה? אני שילמתי במחיר של הבן שלי"

  • כ"ג ניסן התשע"ז
אילן שגיא (צילום: פלאש 90)אילן שגיא (צילום: פלאש 90)
אא

בשעה זו (רביעי) מתנהל בוועדה לביקורת המדינה דיון על דו"ח מבקר המדינה בנוגע למבצע 'צוק איתן'. במהלך הדיון, הגנו חברי הכנסת יואב קיש ומיקי זוהר מהליכוד על עמדתו של נתניהו והאשימו את ההדלפות מקבינט. "אם לא היו הדלפות - היו משתפים את הקבינט", אמרו. כתגובה, התפרץ לעברם אילן שגיא, ששכל את בנו ארז הי"ד במבצע לאחר שמחבלים חדרו דרך מנהרה למוצב שבו היו ליד נחל עוז: "תכבדו אותנו ושבו בשקט", קרא בכאב.

ההורה השכול המשיך וזעק: "אני שילמתי במחיר של הבן שלי. איפה הייתם בזמן המלחמה כשהבן שלי נהרג במנהרה?", קרא לח"כים. "הבן שלי מתחת לאדמה והם גיבורים". אביו של ארז הי"ד התפרץ גם לעבר ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת): "מה אתה עושה פה בכלל? איך הכניסו אותך לפה? לך תשבות רעב עם ברגותי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "השתדלנו להימנע מהמלחמה בדרום בכל דרך. אנחנו עומדים מול אויב מאוד קשה ואכזר". נתניהו הדגיש כי "באנו למוטט תשתיות של חמאס ביהודה ושומרון. הדבר הזה יצר אי יציבות מול עזה, מה גם שחמאס הכין תוכנית.

''הכוונה שלי באותה העת היתה להימנע ככל האפשר מאותה מלחמה. אם נידרש לכך, נבצע אותה במינימום מחיר. המחיר הוא מילה שמקפלת בתוכה עולם לכל משפחה ומשפחה, ואני מכיר את הכאב הזה ויודע מהו. החובה שלנו לנסות לצמצם את זה ככל הניתן", אמר ראש הממשלה.

תא"ל (במיל') יוסי ביינהורן שערך את דו"ח מבקר המדינה, נשא את דבריו אף הוא. "ייתכן שתהליך טוב יותר של קבלת החלטות היה בו כדי למנוע את המבצע", אמר. "מאז כינונו ובמשך כשנה לא התקיימו בקבינט דיונים אסטרטגיים בנוגע לרצועת עזה. כשהדיון נערך - הוא עסק רק בפעילות הצבאית ברצועת עזה ולקבינט לא הובאו חלופות נוספות, כיוון שנפסלו על הסף טרם הצגתן בקבינט", הוסיף ביינהורן.

תגיות:מלחמהשכולאילן שגיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה