חדשות בעולם

רובוטים שיכולים לירות בשתי ידיים: כך תיראה המלחמה הבאה?

רוסיה פרסמה תמונות של רובוט אותו היא מפתחת, שרכש יכולות ירי מרשימות כחלק מהמאמץ לפתח את הבחנה המלאכותית שלו

  • כ"ב ניסן התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בסוף השבוע האחרון, סגן ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי רוגוזין, העלה לחשבונות המדיה החברתית שלו תמונות של רובוט בשם פדור, אותו מפתחת ממשלת רוסיה למטרות עבודה בחלל, כשהא מפגין מיומנות חדשה. פדור הרובוט, מסתבר, לא רק יידע להגיע לחלל: הוא גם יודע כבר לאחוז ברובה.

הרובוט הראשון מדגם פדור מתוכנן להישלח לחלל ב-2021, כדי למלא משימות הנחשבות מסוכנות מידי לאסטרונאוטים בשר ודם. כחלק ממסע האימונים שהוא עובר, לימדו אותו המדענים שפיתחו אותו להחליף נורה, להפעיל מקדחה ולנהוג ברכב. אבל יכולות הירי החדשות שלו, אותן הפגינה רוסיה בגאווה רבה, מעוררות אי שקט בקהילה המדעית הבינלאומית.

אם העובדה שפודור מסוגל לאחוז רובה בכל אחת מזרועותיו הרובוטיות ולירות בהן בו זמנית אינה מטרידה אתכם עדיין, שימו לב לעבודה הבאה: פדור הוא לא עוד רובוט שממלא משימות מכניות – הוא התברך בבינה מלאכותית גבוהה. למעשה, מפתחיו אומרים כי הם החלו ללמד אותו לירות כדי לפתח את יכולות הלמידה שלו. "מיומנויות קרב הן מפתח ליצירת מכונות אינטליגנטיות", הם מסבירים.

אז האם רוסיה מתעתדת לגייס את הרובוטים האסטרונאוטים גם לשירות צבאי? למרות הרברבנות של סגן ממשלת רוסיה, כנראה שזה לא יקרה כל כך מהר. דווקא בגלל שפדור הוא מכונה עם בינה מלאכותית, קשה לשלוט עליו. מי יודע מה הוא יחליט לעשות אחרי שיהיה פיקח מספיק כדי להחליט בעצמו להיכן לכוון את הרובה שלו? למעשה, מומחים לבינה מלאכותית מדברים כבר על הצורך להתקין ברובוטים עם בינה מלאכותית כפתור נטרול מיוחד שמגיב לשלט רחוק המפעיל אותו– ובכך 'מכבה' את תפקודי הבינה המלאכותית של הרובוט. בלי זה, הם מזהירים, אנחנו עוד עלולים למצוא את עצמנו עם רובוטים טרוריסטיים שמשתוללים ברחובות.

כמובן, אפשר רק לקוות שהרובוטים עם הבינה המלאכותית לא יהיו כה חכמים, שהם ילמדו לנטרל את הכפתור שמנטרל את בינתם המלאכותית – עוד לפני שנספיק להפעיל אותו.

תגיות:רובוטיםמלחמהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה