טורים נשיים

העצמה לנשמה לשבת חול המועד פסח: לפני שירדנו לעולם

עד כמה גדולה אהבתו של ה' אלינו, וכמה תענוג היא מסבה לנו. עדויות מהחיים שמעבר לחיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני שירדה לעולם, חוותה כל נשמה עוצמות של אהבה אינסופית ממקור האהבה והחיים, הבורא ברוך הוא. אנשים שחוו מוות קליני ו"הציצו" אל החיים שמעבר לחיים, מתארים את התענוג העילאי שבהידבקות לאור האינסוף.

רבים שמעו או קראו תיאורים של אלו שהיו מן העבר השני, אולם אני זכיתי לשמוע מספר עדויות ממקור ראשון, מהאנשים הקרובים אלי ביותר.

בפעם הראשונה בה חשף סבי את סיפור החוויה יוצאת הדופן, שאותה, דרך אגב, חווה פעמיים בתקופת השואה הארורה, היינו מהופנטים. אחת הנקודות המרכזיות ביותר בסיפורו הייתה הרגע בו מצא עצמו מרחף מעל הגוף ומביט על הדרמה המתחוללת סביבו. הוא צעק לעבר אמו שממש טוב ונעים לו "כאן למעלה", ושיניחו לו לנפשו. כמובן שאף אחד לא שמע את קריאתו.

בפעם הראשונה שאירע הדבר, הוא היה כבן שש עשרה שנים בלבד. הוא תיאר בערגה את האור הלבן שמשך ועטף אותו באהבה ממכרת, והוסיף שאין מילים בעולם שיוכלו לתאר או להמחיש את גודל התענוג. לאחר שחזר לחיים, הבין שחזר לעולם מלא מסכים, המאפילים על התחושה הפנומנאלית.

אנו, לו רק היינו מסיטים את הווילונות המאפילים על לבנו, היינו מבינים שאהבת ה' אלינו אינה תלויה בדבר, והיא קיימת ועומדת לנצח נצחים. אחד הפסוקים הממחישים את הקשר האמיץ והמרגש הזה הינו: "כֹּה אָמַר ה', זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה" (ירמיהו ב'). הקב"ה מעיד על אהבתו הנצחית לכלתו האחת והיחידה – עם ישראל, וכל יהודי שקורא את הפסוק יכול לשמוע את ה' יתברך לוחש ללבו – אני זוכר גם לך את החסד שעשית, ועודך עושה, בהסכמתך ללכת אחרי ברגעים הקשים ביותר, באמונה תמימה, גם כשהמסלול מטעה ומבלבל. זוכר גם את רגעי ההתחברות הראשוניים והטהורים ביותר, באהבת כלולותינו, כשליבנו ושאיפותינו התחברו ליחידה אחת שממסדת את האהבה, ומוציאה אותה מן הכוח אל הפועל. מביאה תולדות לעולם.

הקב"ה מבקש מכל יהודי להעיר ולעורר את האהבה עד שתחפץ, ולהמשיך לצעוד, במסירות נפש ממש, כנגד טלטלות החיים וניסיונותיהם, שהם בחינת "בארץ לא זרועה", כי כך ורק כך, ניתן לטעום בחיי חיותנו מעונג ההתחברות, שאין למעלה ממנו, עד כי "מַיִם רַבִּים, לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת-הָאַהֲבָה, וּנְהָרוֹת, לֹא יִשְׁטְפוּהָ".

וחותם החתן האוהב בבקשה אחת: "הַיּוֹשֶׁבֶת בַּגַּנִּים, חֲבֵרִים מַקְשִׁיבִים לְקוֹלֵך – הַשְׁמִיעִנִי... כִּי קוֹלֵךְ עָרֵב וּמַרְאֵיךְ נָאוֶה".

ניתן להזמין את הערכות לייעוץ והעצמה ואת הספר של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס. חייגו: 073-222-12-50

חגית אמאייב היא יועצת משפחתית ופסיכותרפיסטית. לפרטים – אתר "בשניים ויותר" ובמייל bshnaeem@gmail.com

תגיות:פסחהרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה