אביגיל מייזליק

פאסט פוד של ערב פסח, וגם: איך הפסקתי להיות אדם קשה

"לא היו לי חיים קלים בכלל, והתדמית שלי היתה גרועה. כמובן שגם בעיני עצמי הייתי גרועה, אבל הייתי כל כך מיואשת, עד שלא האמנתי שאפשר להשתנות. גם ההורים שלי היו חסרי אונים. ואז הגיעה הישועה שלי... במבט לאחור, רציתי לפנות לאמהות שבינינו ולהגיד לכן: אל תיפלו למלכודות הללו..."

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מכתב ששלחה אליי אחת הקוראות וריגש אותי במיוחד. מקווה שגם אתכם:

"הייתי הכבשה השחורה של המשפחה. בעלת המידות הרעות, האנוכית, הקשה. זאת שתמיד חושבת רק על עצמה ומנסה להשיג לעצמה כל דבר בכוח. לא היו לי חיים קלים בכלל והתדמית שלי, הן בבית והן בכיתה, היתה מאד גרועה. כמובן שגם בעיני עצמי הייתי גרועה, אבל הייתי כל כך מיואשת, עד שלא האמנתי שאפשר להשתנות. ההורים שלי היו חסרי אונים, שניהם היו תמימים מאד וצעירים כשנולדתי, ולא כל כך ידעו איך לעזור לי להשתנות.

"עם השנים, נולדו לי אחים ואחיות שהתנהגו בצורה מאד אחרת ממני - מה שרק גרם לי להרגיש רע יותר ולשקוע עמוק יותר בהתנהגות הזו. לאורך גיל הנעורים, תמיד הייתי מנהיגה ומשפיעה, אך לצערי, לרוב לא מהסוג החיובי. תמיד היו בנות שפחדו ממני והעריצו אותי, אך זה היה בעיקר בגלל הכוחניות שלי ובכלל לא בגלל אישיות כובשת. אינני יודעת אם החיים שלי לא היו ממשיכים באותו מסלול בדיוק עד היום, אלמלא הנס של החיים שלי - בעלי.

"בגלל התדמית שיצאה לי, של אדם קשה, היה לי ברור שאני חייבת להתפשר, ומראש לא חיפשתי את גדול הדור. אילו לא היו שנים קלות ולא התחתנתי צעירה. לבסוף השתדכתי עם בחור פשוט מאד שכבר עבד ולא היה בישיבה, אבל מהר מאד גיליתי שבעצם זכיתי - ובגדול.

"מעבר לעובדה שבעלי העריץ את התורה ושמר בקפדנות על הסדרים שלו, הוא אחד האנשים הסבלנים והעמוקים ביותר שפגשתי. הוא היה הראשון שהסתכל מעבר להתנהגות החיצונית שלי, והתחיל לראות את הטוב שבי. ומה שהיה מדהים במיוחד, היה שהאמון המלא שלו בי נתן פירות. לאט לאט יכולתי לראות גם אני את הצד הרך שבאופיי ולזנוח את ההתנהגות הנוקשה והחריפה.

דרך המילים הטובות שלו, והעובדה שלא התרגש ולא התבלבל מההתנהגות המחוספסת שלי -  הוא הצליח לעזור לי להשתנות באמת.

"ולמה בעצם התקשרתי אליך, אביגיל? בגלל שיש לנו הרבה סיסמאות בראש והרבה פעמים אנחנו בלי לשים לב חורצים גורל של בן אדם, רק בגלל מוסכמות חברתיות. לא תמיד ילד שהוא כל כך בסדר זה באמת בגלל שהוא צדיק. לפעמים זה פשוט בגלל פחד. וכן להיפך. לא תמיד ילד שהוא כל כך לא בסדר זה באמת בגלל שהוא רשע. גם כאן זה בגלל פחד. רק שכל אחד מהם בחר באופן לא מודע בצורת התנהגות הפוכה.

"העולם הרבה יותר אוהב את אותה גברת צדיקה שנראית כל כך בסדר, אבל לא פעם היא דורסת בדרך ל'בסדריות' שלה. וכן הוא מגנה את אותה גברת 'מרשעת' שנראית כל כך לא בסדר, אבל רק היו מנסים להבין אותה, מביטים מעבר להתנהגות ורואים מי היא באמת - היו יכולים למצוא אוצר.

"ובמיוחד, רציתי לפנות לאמהות שבינינו - שלא ליפול למלכודות הללו, לא של 'הטובים' ולא של 'הרעים'. שניהם מגיבים בדרכים שונות לאותה בעיה- הפחד לא להיות אהוב...".

 

ארוחות צהרים מהירות - במיוחד לערב פסח:

שיפודי עוף ותפוחי אדמה בתנור

ערב החג הוא זמן נהדר לנצל את כל הרטבים המוכנים שניתן לקנות בסופר. למשל העוף הזה:

דרגת קושי: קלה  |  זמן צליה: 15-20 ד'   |  5-6 מנות

החומרים הנדרשים:

2 חזות עוף חתוכות לקוביות בגודל 2 ס"מ

3 כפות רוטב סויה

3 כפות רוטב צ'ילי מתוק

לתפוחי אדמה:

10 תפוחי אדמה שטופים, לא קלופים

2 כפות פפריקה

כף תבלין לשווארמה

מלח ופלפל

4 כפות שמן

 

אופן ההכנה:

מכינים את תפוחי האדמה: מחממים תנור לחום של 230 מעלות. חותכים את תפוחי האדמה לרבעים לאורך ושמים בתבנית. מוסיפים את התבלינים והשמן, מערבבים ואופים למשך 35-40 ד', עד שהתפודים זהובים ורכים. מוציאים מהתנור. מערבבים את קוביות העוף עם הרטבים ומלבישים על שיפודים. צולים בחום של 190 מעלות 15-20 ד', עד שהעוף מוכן. מגישים יחד.

 

עוף בשקית קוקי

למי שמהר מהר מהר צריך להגיש ארוחה אבל שתהיה גם טעימה והילדים יאהבו אותה – זה המתכון המושלם.

זמן הכנה: 10 דקות | זמן אפיה: שעה  |  6-5 מנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

עוף מחולק למנות

2 כפיות פפריקה מתוקה

4 שיני שום כתושות

3 כפות שמן

כפית חרדל

כפית דבש

מלח ופלפל

4 תפוחי אדמה פרוסים לעיגולים, אם רוצים

 

אופן ההכנה:

מכניסים את כל החומרים לשקית קוקי. מערבבים ומורחים את הכל על הכל. קושרים היטב ושמים בתבנית. אופים בחום של 190 מעלות כשעה או עד שהכל רך וזהוב.

 

פסטה-רמה - פסטה ברוטב פסטרמה

והנה עוד הצעה מהירה, מכינים פסטה, מוסיפים לרוטב פסטרמה - וההנאה מובטחת

דרגת קושי: קלה  |  זמן בישול: 15 ד'  |   6 מנות

החומרים הנדרשים:

חב' פסטרמה חתוכה לרצועות קטנות

4 שיני שום כתושות

כפית פפריקה

3 כפות שמן זית

כוס פירורי לחם

חב' פסטה קצרה

 

אופן ההכנה:

מבשלים את הפסטה לפי ההוראות שעל העטיפה. שמים במחבת את השמן והשום הכתוש ומזהיבים כדקה. מוסיפים את רצועות הפסטרמה ומטגנים עד שהיא זהובה. מוסיפים את פירורי הלחם, הפפריקה, מלח ופלפל. מערבבים ומטגנים עוד 2-3 ד'. מוסיפים את הפסטה. מערבבים את הכל יחד, טועמים ומתקנים תיבול ומגישים.

 

אורז מלא עם אפונה ברוטב אדום וטופו מוקפץ

לחובבי הבריאות, הנה משהו מהיר ובריא. אורז מלא, תבשיל אפונה ירוקה, ולחלבון נוסף - טופו מוקפץ, כולם מהירים להפליא.

דרגת קושי: קלה   |  זמן בישול כולל: 40 ד'   |   6 מנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

3 כוסות אורז מלא

6 כוסות מרק צח או מים

בצל קטן קצוץ דק

3 כפות שמן זית

3 שיני שום

3 כפות רסק עגבניות

כף פפריקה

400 גר' אפונה קפואה

מלח ופלפל

 

לטופו:

חב' טופו

2 כפות רוטב סויה

2 כפות רוטב צ'ילי מתוק

2 כפות רוטב טריאקי

4 כפות שקדים קצוצים או שומשום

 

אופן ההכנה:

מכינים את האורז: מביאים לרתיחה את המרק או המים, מוסיפים את האורז, מתבלים במלח ופלפל, מכסים ומבשלים על אש נמוכה במשך 40 ד', או עד שהאורז רך. בינתיים מכינים את האפונה: מזהיבים בסיר קטן את הבצל והשום. מוסיפים את הרסק והפפריקה ומערבבים היטב. מטגנים 2-3 ד', מוסיפים 3 כוסות מים, מלח ופלפל ואת האפונה. מנמיכים את האש ומבשלים מכוסה 20 ד' או עד שהאפונה רכה.

לסיום מכינים את הטופו: חותכים אותו לקוביות בגודל ס"מ. שמים אותו במחבת יחד עם שאר הרטבים ומביאים לרתיחה,מבשלים מספר דקות על אש גדולה ומערבבים מידי פעם, עד שהרטבים מסמיכים מאד ומצפים את הטופו. בשתי הדקות האחרונות מוסיפים את השקדים או השומשום. מערבבים ומטגנים עוד מעט, עד שהטופו מצופה היטב בציפוי זהוב ומבריק של הרוטב. מגישים את הכל יחד בצלחת אחת.

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:אביגיל מייזליקפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה