נשים

גם אם יהיה בו רעש ובלגן - ליל הסדר שלך הוא בסדר גמור

חולמת על ליל סדר מושלם? כשהיין נשפך, התינוק בוכה, והאורחים לא משתפים פעולה, זכרי: ליל הסדר שלך הוא בסדר גמור

  • י"ג ניסן התשע"ז
אא

תודו על האמת: לכולנו, כל הנשים, יש חלום על ליל סדר מושלם.

ליל סדר שהשולחן נשאר בו נקי וערוך בטוב טעם עד הצלילים האחרונים של 'חסל סידור פסח'.

ליל סדר שהילדים יושבים בו יפה, קוראים בהגדה, משתתפים, שואלים לעניין ומנדבים תשובות אינטליגנטיות.

ליל סדר שהמצות לא מתפוררות בו על כל המפיות וקישוטי השולחן, והיין לא נשפך על החולצות הלבנות של הבנים.

ליל סדר שבו ההורים נינוחים ורגועים, נראים ומרגישים באמת כמו בני מלכים.

ליל סדר שבו אורחים נחמדים מנעימים את האווירה ומתמוגגים כיאות מכל מאמציהם של המארחים.

ליל סדר שבו לאף אחד לא בוער להגיע כבר ל'שולחן עורך', אבל כשהאוכל מגיע כולם אוכלים ממנו בכיף, בלי תלונות על התפריט.

סביר שכל אחת יכולה להוסיף עוד סעיפים משלה לרשימה המתארת את ליל הסדר האידיאלי שלה. המשותף לכל הרשימה שנתתי כאן ולרשימה שלכן? בכל מקרה, כנראה שליל הסדר מהחלומות שלנו יישאר רק בחלומות.

וזה בסדר גמור.

זה בסדר גמור אם נאלצתם להמעיט ברעיונות נשגבים על ההגדה ולהרבות בשירת 'פרעה עם פיג'מה'. מצוות הלילה היא סיפור יציאת מצרים לילדים. ואם הילדים שלכם בגיל שבו 'פרעה עם פיג'מה' עובד עליהם טוב יותר מהקראה מההגדה החדשה והעמוקה שקניתם – אז זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות.

זה בסדר גמור אם נאלצתם להביא לגו ואיגלואים לילדים הקטנים כדי שיעסיקו את עצמם בשקט עד שגומרים דיון בהגדה שפותח למען הילדים שכבר גדולים. אם חז"ל אמרו שנותנים לילדים אגוזים כדי שיישארו ערים, סביר להניח שגם אמצעים אחרים ראויים לשימוש לפי הצורך.

זה בסדר גמור אם באיזשהו שלב, למרות כל המאמצים, השולחן התמלא ברעש, המולה, ו'הוא לקח לי!'. אם לא היה הקב"ה מוציא אותנו במצרים, עדיין היינו אנו ובנינו שם, ורוחם של ילדינו הייתה מן הסתם מדוכאת מכדי לריב על הצ'יפס הכשר לפסח.

זה בסדר גמור אם התינוק התורן בכה מרות בשלב מסוים בתוך רעש הסדר, ואת – האם – נאלצת לפרוש לחדר צדדי שקט, לטפל בו ולעזור לו להירדם, תוך שאת מסיימת את ההגדה בלחש. שפרה ופועה היו גאות בך.

זה בסדר גמור אם היין נשפך והמצות התפוררו וציר הבשר הכתים את המפה החדשה. לא יצאנו ממצרים כדי להפוך עבדים לסדר וניקיון אבסולוטיים.

זה בסדר גמור  אם למרות הבגד החדש והתכשיט שקיבלת מתנה, את מתחילה להרגיש כמו סמרטוט לקראת חצות. מי אמר שבני מלכים לא יכולים להיות מותשים לפעמים? במיוחד כאלה שעמלו כל כך קשה בהכנות ללילה הגדול הזה.

זה בסדר גמור אם את קצת מכווצת ועגומה בסדר כי הבגד החדש והתכשיט נשארו בגדר חלום. בעזרת השם תזכי בקרוב לרכוש גדול, אבל בינתיים – אם חז"ל אמרו שמשמחים נשים בחג בבגדים חדשים – זה מובן לגמרי שקשה לך לשמוח במאת האחוזים בלי התוספת הזו.

זה בסדר גמור אם גם אחרי כל ההוצאות והעמל הילדים לא מרוצים מהאוכל ומתחילים את פזמון 'אין לי מה לאכול' גם אחרי שהוגשו שלוש מנות לשולחן. גם על המן שהיה כצפיחית בדבש התלוננו בני ישראל במדבר, זוכרת? ואם כבודו של המן במקומו מונח, כך גם כבודו של צלי הבשר שלך, להבדיל.

זה בסדר גמור גם אם האורחים לא שיתפו פעולה כמו שרצית ואפילו לא טרחו לשבח את מאמציך הרבים להעניק להם אירוח חמישה כוכבים. במצוות הכנסת אורחים זכית במלואה, מה שלא יהיה.

 

ליל הסדר הוא הלילה שבו אנחנו חוגגים את יציאתנו במצרים. בחיפזון, בבהילות, עם בצק שלא הספיק להחמיץ. סביר שלא היה בו הרבה סדר, בלילה הזה...אבל גאולה היתה בו.

הוא היה בסדר לגמרי, הלילה ההוא.

 וכך יהיה גם ליל הסדר שלך.

תגיות:ליל הסדרפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה