המכתב שלא יישלח לעולם

ליצר הרע שלי, לא תצליח להפיל אותי לייאוש

"אין יום שבו אינני נכשל. אך יש פעמים בהן אני מתגבר עליך. לפעמים אני חושב שאין טעם לתפילות שלי, אבל אז אני יודע שאלוקים לא רוצה שאפול לייאוש". המכתב שלא יישלח לעולם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל היצר הרע שלי,

בכל יום אלוקים פותח את עיני, ואני מתחיל יום חדש. כל יום הוא לא צפוי. בכל יום יש ניסיונות חדשים בהם אני נלחם בך, יצרי. אנחנו נמצאים במלחמה יום יומית. שעה שעה, רגע ורגע. בכל מקום אני מוצא אותך לידי, מעמיד אותי בניסיונות קשים. בעבודה, ברחוב, בבית ואפילו בבית המדרש. אין יום שבו אינני נכשל. פעם בלשון הרע, פעם בשמירת עיניים, בבית הכנסת לפעמים אני מרחף ולא מרוכז. בבית – הניסיונות לא קלים כלל. אפילו בחדרי חדרים אני מוצא את עצמי בניסיונות קשים. אני יודע שאתה מנסה להתיש אותי. זה נכון שאתה מפיל אותי הרבה פעמים, אך יש פעמים בהן אני מתגבר עליך. לפעמים אני חושב לעצמי: "הרי נפלתי כל כך חזק, בטח שמזה אין מחילה... ממילא אין טעם לתפילות שלי, ואין טעם למעשי הטובים". לפעמים אני חושב לעצמי: "מרוב עוונותי, אלוקים לא שומע אותי". אני יודע שזה שטות, הרי אלוקים לא בשר ודם. אלוקים לא נקמן. אני חש תחושת אכזבה, אבל אני יודע שאלוקים לא רוצה שאפול לייאוש. זה נכון שהוא לא רוצה שאחטא, בטח שלא אתרסק. אני עונה לך יצרי: אולי לא יהיה לי 100% גן עדן, אבל גם 50% ואפילו 10% זה עדיף מכלום. זה יותר טוב מ-0. אולי מצבי הרוחני נורא – אלוקים יודע, אני בטוח שהוא רואה איך שאינני נופל לייאוש, ואני בטוח שבמלחמה הזאת, גם אם אפסיד, לא אצא מובס. לא אשבר לגמרי.

בהזדמנות זו אני מתפלל אליך, אלוקים, שתשמור עלי שלא אחטא לפניך כלל, וגם אם אני נופל – שלא אתייאש. שתמיד אעבוד אותך בשמחה ובטוב לבב, ושתראה ממני נחת כל ימי חיי. אלוקים – אני יודע שאתה שומר עלי, ובלעדיך אינני יכול לעמוד מול יצרי בכלל. תודה לך אלוקים על חיי הנפלאים, ותודה לך אלוקים שאתה הולך איתי בכל רגע נתון, ואינך עוזב אותי לעולם.

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:המכתב שלא יישלח לעולםהיצר הרע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה