חדשות בעולם

שגרירת ארה"ב באו"ם: "אנו מצפים לחילופי שלטון בסוריה"

"לא יהיה פתרון מדיני עם אסד", אמרה שגרירת ארה"ב ניקי היילי. "חילופי שלטון הם משהו שאנחנו סבורים שיקרה"

  • י"ג ניסן התשע"ז
ניקי היילי, שגרירת ארה"בניקי היילי, שגרירת ארה"ב
אא

ארה"ב הגיבה בחומרה להתקפה הכימית שביצע אסד באזרחיו, ובכך סימנה לעין כל את המטרה המרכזית שלה בהתערבותה במלחמת האזרחים בסוריה: הדחת השליט בשאר אסד.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה הלילה (ראשון) לרשת CNN כי "אין שום סיכוי לפתרון מדיני כשאסד עומד בראש השלטון. חילופי שלטון הם משהו שאנחנו סבורים שיקרה".

בכך מציגה נציגת ארה"ב שינוי משמעותי ביחסה של ארה"ב למלחמת האזרחים בסוריה. ביום שישי האחרון הורה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתקוף ב-59 טילי טומהוק את הבסיס הסורי שממנו יצאה לפועל המתקפה הכימית במחוז אידליב בצפון סוריה.

"ברור שאנו מנסים להביס את דאעש. שנית, איננו רואים פתרון של שלום בסוריה כשאסד שם. שלישית, צריך לדחוק את ההשפעה האיראנית. לבסוף, צריך לנוע לעבר פתרון מדיני, משום שבסופו של יום - זה מצב מורכב", אמרה. "כשמתבוננים על הפעולות של אסד ועל המצב, קשה לראות ממשל שוחר שלום ויציב עם אסד".

אסד (צילום: shutterstock)אסד (צילום: shutterstock)

היילי נשאלה אם ארה"ב תתקוף בשנית בסוריה, והשיבה: "אם צריך לבצע עוד, הוא יעשה זאת. מה שיקרה תלוי באופן שבו כולם יגיבו למה שנעשה בסוריה ויבטיחו שננוע לעבור פתרון מדיני". עוד הוסיפה לציין כי "חילופי שלטון הם משהו שאנחנו סבורים שיקרה".

בדיון מיוחד שקיימה מועצת הביטחון לאחר ההתקפה האמריקנית בסוריה, אמרה השגרירה היילי כי זהו "צעד מידתי מאוד. אנחנו מוכנים לעשות יותר, אך מקווים שלא יהיה צורך בכך. הגיע הזמן שכל האומות המתורבתות יעצרו את הזוועות המתרחשות בסוריה וידרשו פתרון מדיני".

תגיות:ארה"בסוריהאסדשלטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה