חדשות בעולם

בתגובה למתקפה הכימית באידליב: טראמפ תקף בסוריה

לראשונה מזה שש שנות מלחמה בסוריה: טראמפ הורה על תקיפת מטרות של משטר אסד. טרם התקיפה עדכן בכך את ישראל

תקיפת ארה"ב בסוריה (צילום מסך)תקיפת ארה"ב בסוריה (צילום מסך)
אא

 

התגובה הבלתי מתפשרת ללוחמה הכימית בסוריה: טראמפ הורה הלילה לשלוח שתי ספינות של חיל הים האמריקני בים התיכון כדי לתקוף את סוריה בתגובה למתקפה הכימית שנעשתה השבוע.

גורם אמריקני רשמי מסר כי הספינות ירו הלילה 59 טילי שיוט מסוג טומהוק נגד מטרות של משטר אסד בסוריה. המטרות שהופצצו כללו את בסיס חיל האוויר א-שעיראת במחוז חומס, שממנו המריאו המטוסים הסורים שבצעו את המתקפה הכימית.

עוד מסר הגורם כי במקביל לכך תקף צבא ארה"ב תחנת דלק, מטוסים סורים ומסלול המראה בבסיס חיל האוויר. הוא גם הוסיף כי המתקפה היא תגובת דונלד טראמפ למתקפת הגז הרעיל שוושינגטון מטילה את האחריות עליה באופן ישיר על הנשיא אסד.

טראמפ עצמו אמר בעקבות התקיפה: "ביום שלישי, הדיקטטור הסורי בשאר אסד ביצע מתקפה כימית על אזרחים. בעזרת גז עצבים קטלני הוא חנק אנשים למוות, ביניהם ילדים ונשים חסרי ישע. אפילו תינוקות יפהפיים נרצחו באכזריות. אף ילד לא צריך לסבול זוועות שכאלו. הוריתי הלילה על תקיפה צבאית בבסיס חיל האוויר בסוריה שממנו יצאה המתקפה הכימית, כי זה עניין של ביטחון לאומי. אין מחלוקת שסוריה השתמשה בנשק כימי, הפרה את המחויבות לאמנת הנשק הכימי והתעלמה מהפצרות מועצת הביטחון של האו"ם. אני קורא לכל האומות המתורבתות להצטרף כדי להביא לסופו של הטבח בסוריה ולסיים את הטרור".

ומהן תוצאות המתקפה? מהצבא האמריקני נמסר כי האינדיקציות הראשוניות מוכיחות שנגרם נזק קשה, וייתכן שהטילים אף הרסו לחלוטין את המטוסים והתשתיות. ייתכן גם שהמתקפה הביאה להפחתה ביכולתה של סוריה לשגר נשק כימי. בינתיים רשת אל ג'זירה דיווחה על פינוי פצועים משדה התעופה וציינה כי נעשית פעילות לכיבוי השריפות שפרצו בעקבות התקיפה.

מדובר בתגובה חריפה ביותר שטרם נראתה כמותה במשך שש שנות המלחמה בסוריה, ולמעשה – זוהי הפעם הראשונה שהבית הלבן מורה על מתקפה צבאית נגד צבא אסד.

הגורם האמריקני מסר כי טרם התקיפה דיווחה ארה"ב לכמה מדינות כי היא עומדת לתקוף בסוריה. דובר צה"ל מסר כי גם ישראל נמנתה על המדינות שעודכנו על התקיפה המתוכננת.

רוסיה אף היא עודכנה קודם התקיפה, ותגובתו של  יו"ר ועדת הביטחון של הפרלמנט ברוסיה הייתה: "רוסיה תבקש לקיים דיון דחוף במועצת הביטחון של האום בעקבות התקיפה. זוהי תקיפה שעלולה לשבש את המלחמה בטרוריסטים בסוריה".

תגיות:תקיפהארה"בסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה