כתבות מגזין

"בתחום שלי קל ליפול ללשון הרע ורכילות במסווה של הומור"

רענן עמיהוד הקים תיאטרון ייחודי, לילדים ולמבוגרים, שמתמקד בחיזוק אנשים בעבודת השם בדרך חווייתית

רענן עמיהודרענן עמיהוד
אא

כולנו קיבלנו כלים שיעזרו לנו להתדייק בדרך לייעוד שלנו, ובתוכו. אלא שצריך הרבה תפילות, ולעתים גם סבלנות ועקשנות – כדי לגלות אותם. לרענן עמיהוד – נשוי ואב לשישה ילדים מיד בנימין, זה לקח שנתיים להוציא את כישרונותיו מהכוח אל הפועל, ולהקים את תיאטרון 'רענן' – תיאטרון ייחודי לילדים ומבוגרים, שמעלה תכנים ערכיים בצורה הומוריסטית ומסוגלת לפתיחת הלב.

הכל התחיל כשעמיהוד, בוגר קורס משחק בבית הספר לקולנוע 'תורת חיים', וקורס תסריטאות ב'יד בנימין' – החליט לפתוח עסק משותף ביחד עם חבר טוב, ולהפוך את התחביב שלו למקצוע רישמי. היה זה לפני תשע שנים.

"בשלב מסוים, חברי קיבל הצעת עבודה בתחום אחר ועזב, ואני החלטתי להמשיך עם התיאטרון לבדי", הוא משחזר. "בהתחלה היה מאוד קשה ואפילו קצת מפחיד, אבל האהבה שלי למקצוע הייתה יותר חזקה מהכל. ה'אני מאמין' שלי הוא שאדם שמחובר לעצמו ומפתח את הכישרון שלו, יכול להתחבר לאחרים ולהעצים אותם על ידי זה, וזה מה שגרם לי להישאר ולהמשיך למרות הקשיים".

את דרכו כשחקן התחיל עמיהוד (35) בהדרכות של תנועת הנוער 'בני עקיבא' – שם התבקש לבנות הצגות בנושאים כמו שבת, צניעות, תפילה וכדומה, בצורה שתדבר לבני נוער. ההצלחה האירה לו פנים, ומשם התגלגלה העשייה גם לישיבות תיכוניות וסמינריונים בגוש קטיף, מקום מגוריו דאז. "מטרת התיאטרון היא לחזק אנשים במסרים של אמונה ועבודת ה', בדרך חווייתית. אני רואה בתפקידי זה שליחות חשובה ביותר, במיוחד בדור שלנו, שניזון ממדיה ומחוויות. מבחינתי, אפילו אדם אחד שהצליח להתחבר לתכנים שלי ולקבל מהם איזה שהוא חיזוק לעבודת השם שלו, זה הישג".

את ההצגות כותב עמיהוד לגמרי בעצמו, ברמה רוחנית, מקצועית ובלתי מתפשרת. הוא מופיע כמעט בכל מקום שאליו מזמינים אות, אבל יש לו גם קווים אדומים כמו העובדה שהוא לא מופיע עם נשים, ומתייעץ עם הרב שלו על כל טקסט שיוצא תחת ידיו, בטרם הוא מעובד לכדי הצגה מוגמרת. "בתחום שלי, קל ליפול ללשון הרע ורכילות באצטלה של הומור. לכן, אחד הדברים שהכי חשובים לי הוא לדעת איך לנהוג נכון, על מה אפשר לצחוק ועל מה לא, כמה להשתמש בסלנגים ואיך לשמור על צינור נקי להעברת המסרים".

לצד העשייה בתיאטרון, עמיהוד הוציא לאחרונה דיסק שמע לילדים בשם 'הצלה בזכות התורה' – המגוללת סיפור מעניין ומרתק, שכבר קצר עשרות תגובות נלהבות של הורים וילדים. "כל העבודה על הדיסק הזה, מתחילתו ועד למוצר מוגמר, לוותה בסיעתא דשמייא מאוד גדולה. מה שעשיתי בו בעצם היה ליישם את הכלים שקיבלתי בלימודי התסריטאות – בניית הדמויות, ההיסטוריה שלהן והעלילה. בסוף הדיסק יש גם שיר מאוד קליט וכייפי שעובד בצורה מקסימה באולפני 'שרה פוקס', והתוצר הסופי הוא הרבה מעבר למה שחשבתי וציפיתי.

"אחת התגובות הכי משעשעות ומחמיאות שקיבלתי עליו, הייתה של חבר שניגש אליי יום אחד, ואמר לי את המילים: 'הכל בגללך'. אז הוא הסביר לי שאשתו ביקשה מהילדים לסדר את הסלון, וברקע שמה להם את הדיסק שלי. מה שקרה הוא שבמשך שעה שלימה – במקום לעבוד ולסדר את הסלון, הם פשוט היו עסוקים בלשמוע את הסיפור.

"כמובן שאותי זה שימח לשמוע, כי זה אומר שהצלחתי להעביר את המסר בצורה מעניינת. הילדים הם הראי שלי, ודרכם אני רואה את ההשתקפות של ההשקעה והמחשבה על כל פרט ופרט. עכשיו אני רק מקווה שזה יגיע לכמה שיותר ילדים, מכמה שיותר קהלים, ושכל ילד יוכל למצוא בסיפור את החיזוק האישי עבורו".

לרכישת דיסק שמע של "הצלה בזכות התורה" הקליקו כאן.

תגיות:לשון הרעתיאטרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה