חדשות בעולם

הטבח בסוריה: האם תהיה תגובה אמריקנית?

דיון מיוחד התנהל בוועדת הביטחון של האו"ם בנוגע לתגובה אפשרית לטבח המחריד. השגרירה האמריקנית: "יש רגעים שמחייבים אותנו לפעול"

המתקפה בסוריה (צילום מתוך טוויטר)המתקפה בסוריה (צילום מתוך טוויטר)
אא

בעקבות הפצצת משטר אסד בנשק כימי בפרברי אידליב, התכנסה היום (רביעי) ועדת הביטחון של האו"ם לדיון מיוחד.

השגריר הבריטי באו"ם מתיו רייקפורט, חשף בדיון: "בעבר הייתה הזדמנות למועצה לגנות את השימוש של אסד בנשק כימי, ולבטא אחדות, אלא שרוסיה וסין הטילו וטו על ההחלטה לא פחות משבע פעמים". הוא גם הוסיף: "אתמול ראינו את ההשלכות של הווטו – הן מופיעות על פני הילדים. ההיסטוריה תשפוט את כולנו באופן שהגבנו לתמונות הבלתי נסלחות האלו".

הדברים נאמרו לאחר שגובשה החלטה על ידי ארה"ב, בריטניה וצרפת, בנוגע לכך שיש לגנות את השימוש בנשק הכימי במלחמה בסוריה, ובנוסף – לדרוש מהממשלה למסור מידע על מבצעים אוויריים שנעשה בהם שימוש בנשק כזה. אולם רוסיה שנחשבת לבת בריתה של סוריה התנגדה נחרצות.

ניקי היילי, השגרירה האמריקנית, טענה: "לאסד, לרוסיה ולאיראן אין רצון בשלום. כשהאו"ם נכשל במילוי חובתו, יש רגעים שמחייבים אותנו לפעול". היא גם הציגה תמונות של ילדים סורים שנפגעו במתקפה והבהירה: "אנחנו לא יכולים לעצום את העיניים. אנחנו יודעים שאסד השתמש בנשק הכימי נגד אזרחיו והמתקפה של אתמול הייתה שפל חדש. כמה ילדים עוד צריכים למות לפני שלרוסיה יהיה אכפת?"

במהלך היום התקיימה פגישה של טראמפ עם עבדאללה מלך ירדן בוושינגטון, שם הוא נשאל האם תהיה תגובה אמריקנית לאסד. טראמפ השיב: "אתם תראו, הגישה האמריקנית לאסד השתנתה מאוד".

תגיות:סוריהארה"בנשק כימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה