טורים נשיים

אני רווקה בת 30, והחגים גורמים לי לסבל וייסורים. הטור של הרבנית חגית אמאייב

ברור ופשוט שכאשר אישה עומדת בניסיון ההמתנה, השכל מבין הרבה מאוד דברים שללב קשה לקבל. הלב מבקש בית, פינה חמה, זוגיות טובה, צאצאים, ובעצם כוסף לצאת מגלות הנפש המרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום חגית. אני רווקה בת 30, והחגים קשים בעבורי מנשוא! הבדידות, ההתמודדות עם השאלות של בני המשפחה, מבטים מלאי רחמים ותחושה נוראית של חוסר שייכות. אם נוסיף על כך את תחושת הכישלון האישית, נקבל מתכון מושלם לאומללות. אני ממש רוצה להתחתן, ובינתיים זה לא קורה, אז אני שוב ושוב נאלצת להתמודד עם המועקה הענקית שכרוכה במפגשים המשפחתיים המייגעים האלה בזמן החגים. איך אצליח להתמודד עם התחושות הקשות האלה בחג הקרב ובא? 

* * *

אהובתי היקרה, אין ספק שהצלחת להעביר בצורה מדויקת ביותר את תחושותיך הקשות. אני בטוחה שההתמודדות שאת חווה מביאה אותך לא אחת לתחושות מחנק ודכדוך.

קטונתי מלנסות להיכנס לליבך ולהבין מה מתחולל בתוכו, כי אין ספק שרק את יכולה להרגיש ולהבין עד כמה סבלך גדול ומכביד. ובכל אופן, דבר אחד ברור ופשוט לי – הקב"ה אוהב אותך אהבת אמת כביתו יחידתו, והוא יתברך פועל באופן המדויק ביותר לצורך תכליתך הנצחית.

עלינו לזכור שבאנו לעולם ב"סוף הסרט", ונדמה לנו שאנחנו מבינים איך אמורה להתגלגל העלילה מכאן והלאה, אולם אין זה כך. הנשמה מגיעה לעולם לצורך תיקון מסוים, ועל אף שקשה לנו עם הניסיונות, הייסורים ומסלולי המכשולים שהחיים מזמנים לנו, בוודאי לא היינו רוצים להחמיץ את המטרה.

עיקר מטרתו של היהודי בעולם היא לגלות את אור האינסוף ברוך הוא, המצוי בכל שלב ובכל פרט בחייו, ובכך לגלות את הכוחות העצומים הקיימים בתוכו ולפעול דרכם על מנת לרומם את נשמתו ואת חייו.

אין ספק שאחד הניסיונות הגדולים ביותר בעבור אישה הוא ניסיון ההמתנה, ואת העובדה הזאת מלמדות אותנו אימותינו, אימות האומה, כל אחת בדרכה.

חווה אימנו – רצתה לזכות למעלות נשגבות בעבודת ה', ועל כן התפתתה לדברי הנחש "והייתם כאלו-קים". היא בסה"כ רצתה להתקדש ולהתעלות, והתבלבלה להאמין שתגיע לכך באמצעות האכילה מעץ הדעת טוב ורע. ובכל אופן על חטא זה שילמנו, משלמים ונשלם עד סוף כל הדורות.

שרה אימנו – כשמגיע היצר הרע ומראה לה את תמונת בנה יחידה יצחק נשחט, היא צועקת צעקה גדולה ומיד נופלת ומתה. והרי לו רק הייתה ממתינה עוד רגע קט, הייתה מגלה שבנה בריא ושלם.

רחל אימנו – הרי רחל ידעה ברוח קודשה שבו יבואו הבנים, ובכל אופן זעקה: "הבה לי בנים, ואם אין – מתה אנוכי".

לאה אימנו – מתייגעת מלצפות להתייחד עם בעלה: "וַתַּהַר עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן, וַתֹּאמֶר עַתָּה הַפַּעַם יִלָּוֶה אִישִׁי אֵלַי". ולבסוף זוכה למה שרחל, אישתו האהובה לא זוכה – להיקבר ולנוח לנצח נצחים לצד יעקב במערת המכפלה.

וכמובן שהדוגמאות רבות מספור, אולם ברור ופשוט שכאשר אישה עומדת בניסיון ההמתנה, השכל מבין הרבה מאוד דברים שללב קשה לקבל. הלב מבקש בית, פינה חמה, זוגיות טובה, צאצאים, ובעצם כוסף לצאת מגלות הנפש המרה.

אבל איך בכל אופן ניתן להחיש את הגאולה?! להלן מספר דרכים:

1. כוחה של תפילה – כשיהודי מצוי בצער הגלות, השכינה גולה עמו ומצטערת בצערו, והקב"ה רוצה להושיעו! בכדי לזכות לישועה הנכספת יש לזעוק לקב"ה מעומק הלב עד שתעלה שוועתו, ובוא תבוא ישועתו. וידוע שה' יתברך מתאווה לתפילת ילדיו האהובים, שנאמר: "היושבת בגנים, חברים מקשיבים לקולם השמעיני".

2. לגשת לייעוץ מקצועי שיאפשר לך לבחון את המציאות באופן הבהיר ביותר, שכן עשויים להימצא מחסומים ו"חבלנים" פנימיים שאינך מודעת אליהם, שמעכבים אותך מלהגיע לזיווגך. והרי "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים".

3. להסכים לעבור תהליך מודרך ומכוון של העצמה רגשית ואישית, שיסייע לך להתחבר ולאהוב את עצמך ללא תנאים! אם תלמדי לקבל את עצמך באהבה בדיוק במצב ובמקום בו את נמצאת כעת, פחות ופחות יפריע לך מה אחרים חושבים או אומרים. וזה לגמרי אפשרי, מניסיון!

4. חז"ל מלמדים אותנו, שאדם הבועט בייסורים הבאים עליו – הללו בועטים בו ומתגברים בתכלית ההתגברות. אולם אדם שמקבל את הייסורים באהבה, זוכה להמתקת הדינים ולחיבוק גדול מאביו שאוהבו, כי גם מה שנראה בעיניו כרע הוא בעצם טוב גמור, שנאמר: “כאשר ייסר איש את בנו ה’ אלקיך מייסרך”.

5. עלינו לבקש באמת ובתמים מהקב"ה שיעזור לנו להבין את המסר שעלינו ללמוד ולהבין מתוך הניסיון בו אנו עומדים. על כן נבקש ממנו יתברך שיסייע בידנו, ויוריד לנו את התובנות, המסקנות והלקחים שעלינו לקחת ולהפנים מכל שלב בחיינו, על מנת שנזכה לעבור לשלב של הוצאת הרצונות הטובים שלנו מן הכוח אל הפועל. במקרה שלך, הקמת בית בישראל.

לסיום, עלינו לזכור שלהסכים לחיות את ההווה ולהוציא מתוכו את שלל האוצרות החבויים בו, זאת מטרה לא פחות חשובה מאשר לדאוג לעתיד. נוכל להיעזר בדברי רבי נחמן מברסלב שאומר ש"המתנה היא מתנה לקבל תובנה"! והכי חשוב, שאין ייאוש בעולם כלל...

אז יהי רצון שתזכי לישועה גדולה בתוך שאר בחורי ובחורות ישראל, וזיווגך משורש נשמתך יופיע תיכף ומיד על מפתן דלתך, וביחד תקימו בית נאמן בישראל באהבה, אחווה שלום ורעות!

פסח כשר ושמח.

חגית אמאייב היא יועצת משפחתית ופסיכותרפיסטית. באתר הבית "בשניים ויותר" ובמייל bshnaeem@gmail.com

לרכישת הספר וקלפי הטיפול של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:נסיוןרווקההרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה