פסח

מכירת חמץ – הדרכה מלאה ומפורטת

איך מוכרים את החמץ, למה צריך להתכוון, ומתי עושים ביטול חמץ? כל הפרטים החשובים לערב חג הפסח 2022 הבעל"ט

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ב
אא

למכירת חמץ תשפ"ב מלאו את הטופס שלהלן:

  1. במכירת החמץ שאנו עושים, אנו מוכרים לגוי מכירה גמורה, שאם ירצה הגוי לבא וליטול מן החמץ בפסח, יוכל ליטול ממי שהוא רוצה את החמץ שלו )וכמובן שלאחר פסח חייב הגוי לשלם את מלוא הסכום הנדרש(. ואף שאין זה מצוי שהגוי מגיע ליטול את החמץ, מכל מקום חובתנו לכוון במכירה שאנו מוכרים את החמץ מכירה גמורה.
  2. יש לקבץ את כל החמץ במקומות מסוימים – ארונות מטבח, או במקפיא, ולסמן את המקומות הללו באופן ברור שזה חמץ, שלא יבואו ליטול מהם בפסח.
  3. בנוסף יש לומר את נוסח "ביטול חמץ" בליל בדיקת חמץ, שיחול ביום חמישי בערב, אור לי"ד ניסן ה'תשפ"ב, (14/4/22). לאחר הבדיקה אומר את הנוסח "כל חמץ ושיאור שיש ברשותי שלא ראיתי ושלא ביערתי יהיה בטל כעפר הארץ". ויאמר כן שלש פעמים. וכן למחרת בבוקר בשעת שריפת חמץ (יום שישי י"ד ניסן, 15/4/22) יאמר "כל חמץ ושיאור שיש ברשותי, בין אם ראיתי אותו, ובין אם לא ראיתי אותו, בין אם בערתי אותו ובין אם לא ביערתי אותו שיתבטל ויהיה כעפר הארץ". ויאמר כן שלש פעמים. כן יש לומר את הנוסח הזה כאשר מבערים את שאריות החמץ ביום שישי י"ד ניסן ה'תשפ"א בשעה 11.00 בבוקר. 
  4. אין להשתמש בחמץ שנמכר עד לאחר צאת הכוכבים של מוצאי שביעי של  פסח (מוצאי שבת כ"א ניסן (16/4/22) בשעה 19.39), ואין להתחיל באפיה או בהתפחת הקמח קודם הלילה.
  5. לשאלות נוספות בהלכה ניתן להתקשר למענה ההלכתי של הידברות בשיתוף קו ההלכה, בטלפון 073-3333-300

 

תגיות:מכירת חמץפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה