חדשות בארץ

דו"ח: תוחלת החיים בישראל – מהגבוהות בעולם

מחקר שסקר את תוחלת החיים בישראל ואת מצבם הבריאותי של התושבים מזכיר שוב: תזונה טובה יותר ופעילות גופנית משפרים את איכות החיים בגיל המבוגר

  • ז' ניסן התשע"ז
אא

דו"ח של מכון טאוב שמתפרסם היום (שני) סוקר את תוחלת החיים בישראל, ואת מצבם הבריאותי של הישראליים. מן הדו"ח עולה כי תוחלת החיים הממוצעת בישראל עומדת על 82.1 שנים ונחשבת לבין הגבוהות בעולם. גם שיעור תמותת התינוקות בארץ, ביחס למדינות מערביות מפותחות, נחשב לנמוך.

הדו"ח סקר גם את המחלות הרווחות בישראל, המשפיעות ביותר על האוכלוסייה בישראל כיום. מטרת המדד היא לבחון אילו מחלות גורמות לכאב ולירידה בתפקודו של החולה ובאיכות חייו.

החוקרים הגיעו למסקנה כי בניגוד למה שנהוג לחשוב, כאבי גב וצוואר גורמים לנטל הגבוה ביותר. מחלות נוספות שגורמות לנטל התחלואה הן מחלות לב, סוכרת, מחלות הקשורות לראייה ולשמיעה ודיכאון.

החוקרת ליאורה בוורס מסבירה כי אמנם "הנטל הנגרם ממחלות לב ושבץ ירד בצורה ניכרת ב-20 השנים האחרונות, אבל מנגד, נרשמה עלייה בהשמנה ובשיעורי הסוכרת — ואלו גרמו לאפקט הפוך, ובכך מנעו ירידה אפשרית נוספת במחלות לב".

על פי החוקרים, הישראלים צפויים לסבול בעתיד ממחלות הקשורות ללחץ דם גבוה, כמו מחלות לב, כליות, שבץ וסוכרת. הם מציינים כי אמנם התזונה הים תיכונית, הכוללת צריכה גבוהה של ירקות, פירות וקטניות — טובה לבריאות, אך מנגד הישראלים נוטים לצרוך כמויות גבוהות יחסית של סוכר, מלח וחומרים הנמצאים במאכלים מתועשים. גם בעית ההשמנה משמעותית וחריפה בישראל, בעיקר בקרב ילדים, וחלקה בנטל התחלואה גבוה בכ-21% מאשר באירופה.

המחקר מצביע על כך כי בישראל שיעור התמותה מסרטן ריאות, ממחלות לב, משבץ וממחלות כבד נמוך משמעותית מאשר באירופה, גם אחרי שמביאים בחשבון שהאוכלוסייה בישראל צעירה יותר. עם זאת, בישראל סובלים יותר ממחלות כליה, מסוכרת, מאנמיה, ממומים מולדים ומדיכאון.

המלצות המחקר חד משמעיות: "הקשר בין מצבי הבריאות העיקריים המשפיעים על נטל התחלואה הוא סגנון חיים", מסכמים החוקרים. "ניתן להשפיע על הארכת שנות החיים הבריאות על ידי עידוד לתזונה טובה יותר ולפעילות גופנית, פיקוח על מזון ועיצוב סביבה ובתי-ספר בריאים יותר".

תגיות:תוחלת חייםמכון טאוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה