כתבות מגזין

"ביקשתי לקבל סימן משמיים, שבעלי המנוח מברך את הזוגיות החדשה שלי"

תאיר טייב איבדה את בעלה אחרי שנה אחת בלבד של נישואים. היום היא נשואה בשנית, ומספרת על הסייעתא דשמיא המיוחדת שזכתה לראות לאורך כל הדרך הלא פשוטה שעברה

תאיר סילברה (טייב-אבודרהם לשעבר)תאיר סילברה (טייב-אבודרהם לשעבר)
אא

לפני כשנתיים וחצי, סיקרנו באתר 'הידברות' לראשונה את סיפורה המרגש של תאיר טייב (אבודרהם לשעבר), ששכלה את בעלה יובל ז"ל בנסיבות מצערות במיוחד. כיום נבקש לסגור מעגל ולספר על ישועה גדולה, שלצדה אינספור ניצני אמונה והודיה – על השכול והאובדן מחד, ועל תפילה שנענתה בזמן, מאידך.

שנה אחרי שיובל נפטר, הוא הופיע בחלומה. היה זה חלום מכונן במיוחד, שכן יובל עודד אותה להמשיך הלאה בחייה. "כשהתעוררתי ונזכרתי בחלום, הבנתי שאני עוד לא שם – לא מבחינה נפשית, ולא מבחינה רגשית. פשוט לא הייתי מסוגלת לשים את הכאב בצד".

מה בכל זאת עזר לה לא לשקוע בו? ערבי הפרשות החלה שהעבירה. "בכל ערב כזה, עמדתי מול עשרות נשים – דיברתי אמונה, חיזקתי ועודדתי. אבל כשזה הגיע לחיי האישיים, פשוט קפאתי. מצד אחד ידעתי שאני צריכה להתחיל לפנות את הלב למשהו אחר, וחייבת להתחיל ליישם את מה שאני מאמינה בו ואת מה שאני משדרת כלפי חוץ, אבל זה היה מאוד קשה עבורי".

הזמן עבר, ועוד שנה חלפה לה. כשחודש אלול עמד בפתח, החליטה תאיר להיענות להזמנה ולהעביר הפרשת חלה בקבר רחל. "אחרי שסיימנו עם הברכות, ניגשתי לקבר של אימא רחל ובפעם הראשונה מזה הרבה זמן, הרגשתי צורך לבקש עליי ולא על אחרים. התפללתי ואמרתי: 'אימא רחל, כמו שאם ויתר על יעקב למען לאה, גם אני ויתרתי על יובל למען ה' יתברך. שתינו עשינו ויתור. אז אני אני מבקשת ממך, שתעזרי לי ותמליצי עליי מלמעלה – שעוד החודש אזכה לבנות בית נאמן בישראל".

בד בבד, תאיר קיבלה על עצמה להדליק נר לזכותה של אימא רחל במשך 40 יום, לומר פרק תהילים ולהתפלל על הזיווג שלה.

למרבה השמחה, התפילה נענתה ופחות מחודש (!) לאחר מכן, הכירה תאיר את הראל סילברה – בן עירה שחזר בתשובה לפני 11 שנה, ועקר את מגוריו לראשון לציון.

מי הכיר ביניכם?

"אחותו היא חברה טובה של אימא שלי. באחד הביקורים שלה אצלנו בבית, 'נפל לה האסימון' שגם אני וגם הראל שנינו בעלי תשובה, והיא הציעה להכיר בינינו".

איך הרגשת עם זה?

"הרגשות היו מעורבים. מצד אחד, בתור אלמנה, ידעתי שאני לא יכולה לנקות את הלב במאה אחוז. משהו ממני תמיד יהיה שייך ליובל, בעלי הקודם. מצד שני, ידעתי שאם אני רוצה ילדים, אני לא יכולה להמשיך להסתכל על העבר ולהתבוסס בו. הייתי חייבת לשחרר, ולתת לעצמי את ההזדמנות להכיר מישהו חדש".

 

'הלוואי ואקבל סימן מיובל, שדרכו אבין שהוא מברך אותי'

בסיעתא דשמייא, הפגישות עלו יפה ולאחר חודשים אחדים – החליטו תאיר והראל להתחתן. "חודש לפני החתונה, הלכנו יחד לבית העלמין, לבקש את ברכתו של יובל", משחזרת תאיר בהתרגשות מהולה בכאב. "שנינו עברנו תהליך די ארוך עד שנפגשו דרכינו, ושנינו מרגישים שאין דבר כזה 'סתם'. אחרי שיצאנו מבית העלמין וצעדנו לכיוון האוטו, הראל סיפר לי שהדבר הראשון שהוא אמר ליובל כשהתייחד איתו על קברו היה 'תודה ששמרת לי עליה'. זה מאוד ריגש אותי".

כהרגלה בקודש, גם את היום שלפני החתונה, הקדישה תאיר להתעלות רוחנית בקברי צדיקים. "בין כל הדברים שביקשתי עליי, על הראל ועל הבית החדש שאנחנו זוכים להקים – אמרתי בלבי: 'הלוואי ואקבל סימן מיובל, שדרכו אבין שהוא מברך אותי'.

והנה, לא עברו שעות אחדות, ובהגיעה לתפילות בקבר מאיר בעל הנס – התממשה משאלת לבה. "אחרי התפילה, ניגשה אליי אישה אחת ושאלה: 'סליחה, את במקרה מקריית שמונה?'. אמרתי לה: 'נכון'. 'את אלמנתו של יובל אבודרהם?', שאלה. 'כן', אמרתי. לא הכרתי אותה, ולא הבנתי לאן היא חותרת, אבל השאלה הבאה שלה היממה אותי. 'את נמצאת בזוגיות?', שאלה. 'מחר אני מתחתנת', אמרתי לה בקול רועד".

את מה שקרה בשתי הדקות הבאות, לא תשכח תאיר לעולם. "האישה הזו פשוט לא הפסיקה לברך אותי", משחזרת תאיר. "ואני לא יודעת איך, אבל איכשהו הרגשתי שזו הנשמה של יובל, שנמצאת איתי לאורך כל הדרך. רואה אותי, יודעת מה אני עוברת ונותנת את ברכתה להמשך הדרך".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לפני כשבוע, במעמד מרגש ויוצא דופן – עמדו תאיר והראל מתחת לחופה, בדרך להקמת משפחה חדשה אך כזו שלעולם לא תחליף את מקום המשפחה הקודמת, משפחתו של יובל ז"ל שעליה אומרת תאיר: "זכיתי במשפחה מדהימה ומיוחדת, שאני מחשיבה אותה למשפחה שלי. בכל מקום שבו אהיה, המשפחה של יובל תלווה אותי. התמיכה וההבנה של כל אחד מהם, נתנו לי את הכוח ברגעים הכי קשים שלי, שבהם חשבתי שלעולם לא אצליח להתגבר על הניסיון הזה.

"שני אחיו של יובל, אלירן ואבי, היו בחופה שלי וכיבדו אותי כל כך - שזה בכלל לא מובן מאליו בעיניי. הם איחלו מזל טוב, וידעתי שהם באמת שמחים בשבילנו". וגם לחמותה לשעבר, מוקירה תאיר תודה גדולה. "אסתר חמתי 

היא אישה אצילית, עם כוחות נפש אדירים, ואני לעולם לא אשכח אותה ואת המשפחה שלה. אני אוביל אותם בשמחות שלהם, והיא תהיה בשמחות שלי. הם חלק ממני לנצח".

 

על בעלה הנוכחי: "הסכים לעשות איתי את הדרך הזו, בתעצומות נפש ובהמון הבנה"

הקשר של תאיר למשפחתו של יובל ז"ל הוא כל כך חזק, עד שהיה ברור שאת אחד מערבי ה'שבע ברכות' – חוגגים בבית הוריו. משפחתו של יובל קיבלה את בני הזוג בסבר פנים יפות ובשמחה גדולה, וההתרגשות הייתה עילאית.

איך הרגשת באותם רגעים?

"קשה להסביר. היו שם המון רגשות וזיכרונות בבת אחת. מצד אחד, הרגשתי את יובל בכל רמ"ח איבריי וידעתי שהוא נותן לי את ה'פידבק' שאני כל כך צריכה. ומצד שני, היה לי פיק ברכיים ופחד". וכאן המקום להודות לדבריה, להראל – בעלה הנוכחי. "אלמלא ההבנה והתמיכה שלו, אני לא יודעת אם הייתי מצליחה לעבור את זה. לפני שהכרתי אותו, בערבי ההפרשת חלה שאני מעבירה, תמיד אמרתי לנשים אלמנות שמי שיתחתן איתן, זה אומר שיש לו נשמה יתירה. זה לא פשוט להכיל מישהי שיש לה בלב מקום למישהו אחר, אבל הראל הסכים לעשות איתי את הדרך הזו, בתעצומות נפש גדולות ובהמון הבנה. אנחנו מדברים על הכל, וזה כיף לדעת שיש שם מישהו שמכיל את הכל – בטוב ובקושי".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כיום, אחרי כברת הדרך הארוכה שעברה ועשרות הנשים שזכתה לחזק בדרך, מוקירה תאיר תודה גדולה לבורא עולם. "נכון שכאב גדול היה כרוך בזה, אבל לא הייתי זוכה לעשות הפרשות חלה ולחזק כל כך הרבה בנות ישראל, אם לא הייתי מכירה את יובל. מתוך הניסיון הקשה של האובדן, למדתי איך להיות מדויקת יותר בתפילות שלי, איך להודות על הרע כשם שאני מודה על הטוב ואיך לבקש מבורא עולם ולהתפלל על מה שחסר לי – ממקום של הודיה וראיית חצי הכוס המלאה".

ומה יש לה לומר לסיום, לנשים אלמנות ר"ל, שחוות את אותו הקושי? "הבחירה היא בידיים שלנו. כל עוד נחליט שלא להתקדם הלאה, שום דבר לא יקרה. כולנו מפחדות, אבל חשוב לשים את הפחד בצד, ולבקש מה' להוביל אותנו בבחינת 'משכני אחריך נרוצה'. כשאת בוחרת ללכת אחרי ה', הוא זה שמוביל אותך למה ששלך.

"אפשר להביט מדי פעם אחורה, על העבר – אבל לא כדי להתבוסס בו, אלא כדי לקחת ממנו כוחות להמשך. הרי לשנות את העבר את לא יכולה. אז תגידי לבורא עולם: 'תודה על שנות החסד שנתת לי את בעלי. אני לא מבינה למה לקחת אותו, אבל אני מבינה שאתה רוצה משהו אחר בשבילי'. ככה אני התפללתי לקב"ה, וידעתי שאין סיכוי שבורא עולם ייתן לי לעבור את מה שעברתי, ובסוף ישאיר אותי חלילה בידיים ריקות. ברור שהיו לי רגעים שהייתי נלחמת על זה עם עצמי, אבל מי שהולך בפשטות – ה' עוזר לו לשים את הכאב בצד, למרות הקושי".

להורדת חוברת מתכונים לפסח בחינם הקליקו כאן.

תגיות:חתונהשמחהשכולאלמנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה