חדשות בעולם

באיזו מדינה אסור לחפש זהב?

אם אתם רוצים לחפור אחר מכרות זהב, כדאי שלא תעשו זאת במדינת אל סלוודור שהפכה להיות המדינה הראשונה בעולם שאוסרת כריית זהב בתחומה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מי אינו חולם למצוא אוצרות זהב ולהתעשר? מסתבר שתושבי אל סלוודור, המדינה הקטנה ביותר במרכז אמריקה, ייאלצו לוותר על החלום הנוצץ הזה, מאחר שביום חמישי האחרון הפכה מדינתם להיות הראשונה בעולם שאוסרת לגמרי כריית זהב ומתכות אחרות בתחומה.

עבור אל סלוודור מדובר ללא ספק בהישג, שכן במשך שנים היא נחשבה למדינה בעלת פעילות כרייה מוגברת, מה שהוביל לכך שהזמינות של מים ראויים לשתייה בה הייתה הנמוכה ביותר באזור  (על פי נתוני האו"ם) ושרמת הזיהום הסביבתי שלה הפכה להיות מהגבוהות במרכז אמריקה.

החוק החדש באל סלוודור אוסר באופן מידי וקבוע כל פעילות של כריית מתכות,  מה שכולל גם פעולות חיפוש אחר מתכות. החוק עבר בקונגרס ללא כל התנגדות או הימנעות, כאשר 69 מחוקקים הצביעו בעד. אולם היו 15 חברי קונגרס שלא הגיעו כלל להצבעה.

מעניין לראות כי החוק באל סלוודור אושר למרות ההתעניינות של חברות כריית זהב וכסף בינלאומיות. אל סלוודור עמדה בגבורה גם מול תביעה שהוגשה נגדה על ידי חברת הכרייה האוסטרלית-קנדית, אשר תבעה מממשלת אל סלוודור פיצויים של 250 מיליון דולר בשל ביטול היתר הכרייה בשנת 2009. אולם בסופו של דבר דווקא החברה הייתה זו שחויבה לשלם למדינה את הוצאות המשפט, בגובה של שמונה מיליון דולר.

כעת, לאחר העברת החוק, אמרה שרת הסביבה של אל סלוודור: "זהו יום היסטורי לעולם כולו, זהו צעד אמיץ ויוצא דופן, וצעד אדיר בדרך להפוך את מגמת ההתדרדרות הסביבתית".

תגיות:זהבאוצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה