חדשות בעולם

הברקזיט יוצא לדרך: בריטניה עוזבת את האיחוד האירופי

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, חתמה על המכתב הרשמי שיחל משא ומתן בין שנתיים. לאחריהן, תיפרד בריטניה מהאיחוד האירופי

  • ב' ניסן התשע"ז
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי (צילום: shutterstock)ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי (צילום: shutterstock)
אא

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, חתמה הלילה (רביעי) על מכתב היציאה הרשמי של הממלכה מהאיחוד האירופי שמתניע רשמית את הליך הברקזיט.

נציג בריטניה במועצה האירופית יגיש בבוקר את המכתב לנשיא המועצה, דונלד טוסק, ובכך יחל באופן רשמי הליך יציאת בריטניה מהאיחוד.

במהלך היום תתייצב מיי בפני הפרלמנט היום ותכריז כי המהלך, המכונה ה'ברקזיט', יצא לדרכו. מהלך היציאה מהאיחוד צפוי להימשך כשנתיים - במהלכן יתקיים משא ומתן בין בריטניה והאיחוד, כדי לקבוע את היחסים בין הצדדים ביום שאחרי.

אתמול, יום לפני ההכרזה הרשמית על העזיבה, שוחחה מיי בטלפון עם טוסק, עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם ראש הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר. לאחר מכן מסרה כי "הארבעה הסכימו על החשיבות בכניסה למשא ומתן ברוח חיובית ובונה ובהבטחת הליך יציאה חלק ומסודר. הם הסכימו שאיחוד אירופי חזק זה האינטרס של כל הצדדים, וכי בריטניה תישאר בת ברית קרובה ומחויבת".

ההחלטה הבריטית לצאת מהאיחוד האירופי התקבלה במשאל עם שנערך בממלכה לפני תשעה חודשים. בעקבות תוצאות משאל העם התפטר ראש הממשלה דיוויד קמרון ואת מקומו תפסה תרזה מיי. האחרונה הבהירה שאף שהיא מתנגדת לפרידה מהאיחוד האירופי, היא תמלא את רצון העם ותפעל להוציא את הממלכה מהאיחוד האירופי בצורה הטובה ביותר מבחינתה.

המחנה שתמך בהישארותה ש לבריטניה באיחוד האירופי טען כי הפרישה תוביל למיתון כלכלי ולהשפעה בינלאומית מועטת. לעומת זאת, המחנה שקרא לברקזיט טען כי כלכלתה של המדינה תשתפר כאשר תזכה מחדש בריבונות מלאה. תומכי הברקזיט טענו כי אם בריטניה לא תפרוש, היא לא תוכל לשלוט בממדי ההגירה אליה. 

תגיות:תרזה מייבריטניההאיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה