חדשות בארץ

המתמחה שהציל את חייו של הדר: "לא הפסקתי להתפלל שאני עושה את הדבר הנכון"

מצבו של הדר, פעוט בן שנה וחצי, הידרדר במהירות. רופא מתמחה קיבל החלטה אמיצה וקדח חור בגולגולת הפעוט: "בגלל מקרים כאלו רציתי להיות רופא", הוא משחזר

  • כ"ט אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ד"ר נתי בן שלום, מתמחה בנוירוכירורגיה מבילינסון, הציל חייו של הדר, פעוט בן שנה וחצי: "זה היה פחד מטורף. לא הפסקתי להתפלל שאני עושה את הדבר הנכון", הוא מספר ומוסיף: "בגלל מקרים כאלה רציתי להיות רופא".

זה קרה לפני כחודשיים. פעוט בן שנה וחצי חלה בשפעת והובהל לבית החולים שניידר. אחת האחיות בשניידר הבחינה שמצבו של הילד מידרדר ומיהרה להזעיק והזעיקה את ד"ר נתי בן שלום, מתמחה בנוירוכירורגיה בבילינסון שעשה תורנות בשניידר.

"בבדיקת סי-טי התברר שיש לו דימום מוחי מסיבי שגורם ללחץ חזק במוח, והדבר יכול לגרום להפסקת נשימה ודופק, ולמוות. הילד היה מחוסר הכרה והדופק ולחץ הדם שלו הלכו וירדו ", מסביר ד"ר בן שלום.

במקרים כאלה חייבים לקחת את המטופל לחדר ניתוח, לפתוח את הגולגולת ולנקז את הדם, אבל הפעם פשוט לא היה זמן. "אני רואה מול העיניים שלי שאני מאבד את הילד. ידעתי שלא אוכל לעמוד בפני ההורים הבוכים כשאביא להם את הבשורות הקשות", משחזר ד"ר בן שלום ומספר על היוזמה שנקט: לנסות להציל את חיי הילד במקום.

הרופא שלף כפפות, קדח בראשו של הילד, ניקז את דמו — והציל את חייו. "לקחתי נשימה ארוכה, שלפתי מקדחה מפלסטיק, עשיתי חתך בעור וקדחתי פנימה לתוך הגולגולת", הוא מספר ל-ynet.

"לקחתי מחט והכנסתי פנימה ופתאום כל הדם ניתז לכל עבר. זה היה פחד מטורף. לא הפסקתי להתפלל שאני עושה את הדבר הנכון", הוא מתאר את רגעי האימה. "הבטתי בילד וראיתי שהדופק שלו מתחיל לחזור. נשמתי לרווחה. לשמחתי קיבלתי את ההחלטה הנכונה במצב החירום שנוצר".

בחסדי שמים, מצבו של הילד השתפר. לאחרונה הוא שוחרר מבית החולים ועבר לאשפוז יום. "באתי לבקר אותו ונדהמתי לראות את השיפור במצבו. זה עושה לי צמרמורת. בגלל מקרים כאלה בחרתי להיות רופא", מספר המתמחה שזכה להציל את חייו של הפעוט.

ההורים הנרגשים מבקשים להודות לכל מי שטיפל בבנם ולכל מי שהתפלל עבורו. "אנחנו מודים מעומק הלב לד"ר נתי בן שלום, לאחיות בטיפול נמרץ לב, לצוות במאיר, לכל מי שנלחם עבור החיים של הדר ולעם ישראל שתמך והשתתף בתפילות שהביאו להצלתו". ההורים מבקשים להעביר מסר לאחרים הנמצאים במצב רפואי קשה: "צריך להילחם על כל מטופל גם אם הסיכויים נמוכים. אי אפשר לדעת אילו נסים יכולים לקרות".

תגיות:שפעתרופאמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה