צניעות האשה

הכירו את LYA, מותג אופנה חדש לנשים, העונה על כללי ההלכה

מלכת היופי לשעבר וחברתה – מס' 2 ברשת השיווק של רמי לוי, במיזם מבורך: רשת אופנה צנועה לנשים. "יש הרבה דרכים לעשות קידוש השם, ואנחנו עושות את זה בדרך שלנו", הן מספרות

  • כ"ח אדר התשע"ז
(בעיגולים: מימין לינור אברג’יל ומשמאל יפית אטיאס)(בעיגולים: מימין לינור אברג’יל ומשמאל יפית אטיאס)
אא

הכירו את LYA ("ליאה"), מותג אופנה חדש לנשים המושק בימים אלה. LYA היא יוזמה משותפת של לינור אברג'יל ויפית אטיאס, שתיהן נשים מוכרות שהתקרבו ליהדות והחליטו להקים רשת אופנה המתאימה לנשים השומרות על צניעותן.

בהצגת המותג שערכו שתיהן בתל-אביב הן גילו: השם LYA הוא מחווה לשמותיהן: L - לינור, Y - יפית, A - אברג'יל ואטיאס. עיתונאים שהתקבצו לשמוע על המותג המקומי החדש שמעו סיפורים השראתיים וגם קיבלו ספר תהילים.

לינור אברג'יל, 37, גדלה בנתניה בבית מסורתי, בחרה להשליך מאחוריה את ימיה כמלכת יופי, מיס עולם ודוגמנית, התקרבה ליהדות. אברג'יל היא אם לנתנאל ואודל התאומים בני רבע לחמש ולאביגיל, בת שלוש ורבע.

יפית אטיאס, 34, גדלה בירושלים בבית חילוני לחלוטין, התקרבה אף היא ליהדות. היום היא מכהנת כסמנכ"לית השיווק של אביה, רמי לוי. אטיאס היא אם לארבעה: אדר-רחמים (9), עדי (8), מאירי (6) ושירה (שנתיים). לפני שבע שנים החליטה לאמץ לבוש צנוע וכיסוי ראש מלא, והיא זוכרת איך אמה נבהלה. "היא אמרה, 'אוי ואבוי, אולי תחכי כמה שנים? השביס יהפוך אותך למבוגרת'. אבל אני לא מרגישה שכיסוי הראש גרם לי להזדקן. הייתי יותר מוטרדת מהעובדה שלא מצאתי בגדים צנועים ויפים", היא מספרת.

אטיאס מספרת על סטטיק ובן-אל, כוכבי הטלוויזיה ידידי בעלה. "בשנה האחרונה סטטיק ובן-אל הפכו לחלק מהמשפחה שלנו, לא פעם הם מגיעים אלינו לארוחות שבת. הם לא מופיעים בשבת, ואני לא חושבת שזה בזכות בעלי או באשמתו. לדעתי, גם הם הגיעו למסקנה שאם לא תהיה להם שבת, לא יהיה להם רגע אחד של נחת במהלך כל השבוע. העבודה שואבת את כולנו וכל אדם זקוק ליום אחד של חמצן", היא אומרת.

אטיאס מספרת על התחזקותהּ המשותפת, יחד עם בעלה: "ההתחזקות שלנו, שהחלה לפני כעשר שנים, באה מתוך הכרת הטוב. הבנו שזה לא מובן מאליו שמצאנו אחד את השני. השבת הראשונה ששמרנו הייתה שבת חתן, והמשכנו להתחזק עם כל היריון ולידה".

"אני גם שומרת נגיעה", היא מוסיפה. "רוב הגברים שמגיעים לישיבות עסקים כבר מכירים אותי. לפעמים, כשמישהו פולט קללה, הוא מציץ אליי ומבקש סליחה. בנוכחותי כולם מקפידים על שפה יותר נקייה. ואם גבר שלא מכיר אותי מושיט לי יד, אני מרימה את היד שלי ומצדיעה. כשלינור ואני דיברנו על מיזם הביגוד שלנו, שילבנו ידיים, הנחנו אותן על הציון, כך מכונה קבר הצדיק, וביקשנו ממנו: 'תן לנו את הברכה שלך. אנחנו רוצות להיות צנועות ונשיות'. התפללנו לזה מהמקום הכי תמים".

המיזם המפתיע החל בשיחה אקראית, כאשר נפגשו השתיים במטוס בדרכן לאומן. במהלך השיחה, גילו לינור ויפית כי הן חולקות נתונים רבים משותפים, והחליטו להקים יחד רשת אופנה צנועה.

הקולקציה הראשונה של LYA כוללת 36 דגמים של שמלות וגלביות. "מידת הסמול שלנו היא סמול-מדיום, והגזרות מחמיאות מאוד לנשים, במיוחד לאלו שכבר עברו לידות", מתפעלת אטיאס, שלצד הניהול והתפעול מבקרת במתפרה. "בשלב הראשון זה אתר בינלאומי שמבטיח משלוח עד לדלת ביתה של הלקוחה, אבל בעזרת השם יהיו גם חנויות פופ-אפ, שמוקמות לתקופה קצרה, לטובת אלו שרוצות למדוד". קיימת גם קטגוריית ספיישלים בהזמנה אישית. יש למשל אופציה להזמין דגם מסוים כ-Tall לנשים גבוהות שהשמלה קצרה להן. הייצור נעשה כולו בארץ.

"יש הרבה דרכים לעשות קידוש השם, ואנחנו עושות את זה בדרך שלנו", מוסיפה אברג'יל. "עבור רוב הציבור החילוני, דתיים זה אנשים בשחור שזורקים אבנים על אוטובוסים שנוסעים בשבת. לכן אני מרשה לעצמי לומר שהבגדים שלנו הם קירוב לבבות". 

תגיות:צניעותלינור אברג'ילאופנהיפית אטיאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה