מעניין

סטארט אפ אמריקאי הודיע: הצלחנו לגדל שניצל עוף במעבדה

האם קרוב היום בו יהיה אפשר לאכול מאכלים בשריים – בלי להזדקק לבעלי חיים? תכירו את שניצל העוף הראשון שהגיע מתאים במעבדה – ולא מתרנגולת

  • י"ח אדר התשע"ז

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

חברת סטארט-אפ מסן פרנסיסקו, 'ממפיס מיט', הודיעה אתמול כי הצליחה לייצר, לראשונה בהיסטוריה, שניצל עוף שגדל במעבדה. החברה דיווחה כי היא ביקשה מקבוצה נבחרת של טועמים מקצועיים לטעום את השניצל, וכולם דיווחו שהטעם הוא טעם עוף של ממש.

"מרגש אותנו להציע את מאכל העוף הראשון שלא דורש לגדל בעלי חיים. זה רגע היסטורי", אמר מנכ"ל הסטארט אפ, אומה ואלטי.

בפברואר 2016 החברה דיווחה כי יצרה את כדורי הבשר הראשונים שגדלו במעבדה, ונעשו על ידי טיפוח רקמת שריר של פרה בסביבה סטרילית. השניצל החדש גדל גם הוא מתאים של פרה. החברה דיווחה אתמול כי הצליחה לגדל במעבדה גם בשר ברווז. וכי היא מאמינה שהמוצרים שלה יצאו לשיווק בשנת 2021.

'ממפיס מיט' היא אחת ממספר חברות בעולם שמתמקדות בניסיונות לייצר במעבדה מוצרי 'בשר' עם טעם טבעי לחלוטין, כדי להפחית את ההישענות האנושית על גידול בעלי חיים – והריגתם למטרת אכילה. מעבר למוצרי בשר שיוצרו במעבדה יהיה ידידותי ליותר לסביבה: 18 אחוז מפליטות גזי החממה בעולם נגרמות כתוצאה מתעשיית גידול החיות לאכילה, שגם צורכות 70% מכלל המים בעולם.

נכון לעכשיו, 'ממפיס מיט' עדיין נזקקת לתאים עובריים של בעלי חיים כדי להתחיל את תהליך הפיתוח. עם זאת, החברה אומרת כי בכוונתה לעבור בקרוב לתאים מהצומח שמהם יפתחו את המוצרים.

בחילופין האלה לבדם לא יהיה די כדי להפוך שניצלים מעבדתיים למוצרים מבוקשים: 'ממפיס מיט' תצטרך גם למצוא דרך להוריד את עלויות הייצור. נכון להיום, ייצור של כחצי קילוגרם עוף במעבדה עולה בערך 9000 דולרים.

תגיות:עוףשניצלמעבדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה