לאישה

מרוויחה פחות מגברים באותו תפקיד? אולי את פשוט פסימית מידי

מחקר חדש מצא כי פערי שכר בין גברים ונשים אינם קשורים דווקא לאפליה: נשים פשוט פסימיות לגבי פוטנציאל ההשתכרות שלהן

  • י"ז אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פערי השכר בין גברים ונשים הם עובדה מוכרת וידועה בכל העולם. אבל בעוד שעל העובדה עצמה אין חולק, לגבי הגורמים לה – אין הסכמה. מחקר חדש של בית הספר לניהול של אוניברסיטת ב'ת הבריטית, למשל, סבור שאחד הגורמים לשכרן הנמוך יותר של הנשים הוא...הנטייה שלהן לפסימיות.

אל תדאגו, לא מדובר בכך שמעסיקים רוצים לשלם יותר לעובדים אופטימיים ועליזים. הפסימיות עליה מדבר המחקר היא הפסימיות שהנשים מגלות לגבי פוטנציאל ההשתכרות שלהן. המחקר מצא כי נשים נוטות לתת הערכה נמוכה מידי כשהן נשאלות מה לדעתן הן צריכות להרוויח, מה שגורם לציפיות נמוכות מצידן. בהתאם, הן נוטות פחות לבקש העלאה או לחפש משרה משתלמת יותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

גברים, לעומת זאת, מפגינים התנהגות הפוכה בדיוק. המחקר מצא שגברים באופן קבוע מעריכים באופן מוגזם את פוטנציאל ההשתכרות שלהם, ואם התקוות המופרזות שלהם לא מתגשמות – הם יבקשו שוב ושוב העלאה או יעמלו קשה כדי למצוא משרה מכניסה יותר.

החוקרים אומרים כי ממצאי המחקר מעמידים בסימן שאלה את יעילותם של שינויי מדיניות רשמיים על מנת לצמצם את פער השכר בין גברים לנשים.

"אם ציפיות שכר נמוכות של נשים נגרמות בגלל תפיסה פסימית שלהן, אז אפילו בלי אפליה נשים ימשיכו להעריך את עצמן באופן בלתי מספק ולקבל שכר לא שוויוני", אומר ד"ר כריס דווסון מבית הספר לניהול שביצע את המחקר.

אגב, על אף שנשים משתכרות פחות מגברים, החוקרים מזכירים כי מחקרים רבים מראים כי נשים בדרך כלל מרוצות ממקום העבודה שלהן יותר מגברים. מה שאומר שכסף, כנראה, הוא לא הכל...

תגיות:משכורתנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה