טורים נשיים

העצמה לנשמה לפרשת תצוה: איך שמחים חודש שלם?

שוב מגיע אדר, וכולנו רוצות להרגיש שמחה באוויר. איך נעשה את זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אישה יקרה סיפרה שבכל שנה משנכנס אדר היא טורחת ומכינה, קונה תחפושות, נערכת ומבשלת, ובעיקר מבטיחה לעצמה שהפעם תזכה לקבל את החג העצום, שלסגולותיו הרוחניות אין שיעור, בשמחה ובטוב לבב.

"ואת לא מבינה מה שקורה איתי! תמיד חייב לקרות משהו שמעכיר את האווירה והורס לי את מצב הרוח! ויוצא שבמקום לשמוח, אני מוצאת עצמי עצובה ומהרהרת על כך שגם הפעם לא זכיתי לאותה שמחה, שלמיטב הבנתי, בכוחה לפעול פעולות רוחניות כה גבוהות, הזהות בעוצמתן לפעולות התענית והתפילה של יום הכיפורים הקדוש! כנראה שאין לי את הזכות... רק שאינני מבינה מדוע..."

בכל שנה משנכנס אדר מצווה כל יהודי להרבות בשמחה, והרי אין לנו כפתור פלאים שבלחיצה פשוטה מפעיל אוטומטית את מנגנוני השמחה, המתורגמים לאושר עילאי הממלא את ליבנו ונפשנו. ולפעמים התחושה היא שככל שאנו מבינים את משמעות הרוממות המיוחלת, משהו מרחיק אותנו ממנה. ולו היינו מצווים לשמוח רק ביום הפורים עצמו בו "שיברו אויבי היהודים לשלוט בהם, ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם", ניחא. אולם אנו מצווים לשמוח חודש שלם! האם זה אפשרי?

התשובה תובן דרך דברי חז"ל המפרשים שמרגע שנכנס אדר, מתעורר שוב כוחו של המן הרשע, הוא עמלק שאת זכרו אנו מצווים למחות, המעורר מלחמה רוחנית בנשמת כל יהודי. את הכבדות הנפשית והרוחנית ניתן להבין מפסוק מ"ג בספר דברים: "אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחַרֶיךָ וְאַתָּה עָיֵף וְיָגֵעַ וְלֹא יָרֵא אֱ- לֹקים". כלומר כל מטרתו של עמלק היא לקרר אותנו, להרפות ידינו וליבנו מדרך ה', ולגרום לנו להישאר מאחור, עצובים ומרוטים. זו בדיוק הסיבה שמקדימה התורה תרופה למכה, ומציינת שבכל חודש אדר עלינו לפעול בצורה מודעת ומכוונת כדי להגיע להשגות הרוחניות העצומות, אותן ניתן להשיג אך ורק על ידי חיזוק השמחה, המביאה להתרוממות הנפש ודבקות באור האינסוף.

משימתנו העיקרית היא לא להירדם בשמירה! אם נאמר לנו שיש ריבוי שמחה בעת הזאת, משמע שכל יהודי, ללא יוצא מן הכלל, יכול להגיע אליה אם רק יתאמץ לשם כך, ויחזיר מלחמת אמונה אמיצה ביצרו המפיל ליבו לעצבות ולמרה שחורה.

וכמו בימים ההם, כך גם בזמן הזה מבקש המן הרשע "להשמיד להרג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד". הצלחתו או כשלונו תלויים בנו! איך? נעשה כל שביכולתנו כדי לזכות להדליק את אור השמחה שמפיצה אור יקרות בעולם ומגרשת אף את החשכה הגדולה ביותר! נחשוב טוב, נרקוד, נשיר, נקפוץ, נדלג, נחייך, נתבדח, נעשה פרצופים, נרים כוסית לחיים ונזכור שהאנטיביוטיקה נגד היצר הרע היא יראת שמיים טהורה. פורים שמח!

ניתן להזמין את הערכות לייעוץ והעצמה ואת הספר של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס. חייגו: 073-222-12-50

חגית אמאייב היא יועצת משפחתית ופסיכותרפיסטית. לפרטים – אתר "בשניים ויותר" ובמייל bshnaeem@gmail.com

תגיות:אדרפרשת תצוהשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה