חדשות בעולם

טורקיה מטילה סנקציות על הולנד: תתבע אותה בבית המשפט לזכויות אדם

נמשך המשבר בין טורקיה להולנד. בכירים בממשלה הטורקית מאיימים: נבטל את הסכם המהגרים ונציף את אירופה בפליטים

  • ט"ז אדר התשע"ז
נשיא טורקיה ארדואן (צילום: shutterstock)נשיא טורקיה ארדואן (צילום: shutterstock)
אא

הסכסוך בין טורקיה והולנד מסרב להירגע, והאיחוד האירופאי כולו עלול לסבול מהתוצאות. אמש נאם נשיא טורקיה ארדואן והודיע כי הוא מתכוון לתבוע את הולנד בבית הדין האירופאי לזכויות אדם. בנוסף הודיעה הולנד על שורה של צעדים כנגד הולנד, ביניהם גירוש השגריר ההולנדי, ביטול כל הפגישות עם פקידי ממשל הולנדים ואיסור כניסה לכלל הדיפלומטים ההולנדים.

הפרשה התחילה, כזכור, כאשר הולנד סרבה להתיר לשר טורקי לנחות בהולנד ולנאום בעצרת פוליטית מקומית. העצרת נועדה לעודד טורקים החיים בהולנד להצביע במשאל העם הטורקי הקרוב, ולתמוך במעבר של טורקיה לשלטון נשיאותי, מה שעתיד לחזק עוד יותר את מעמדו הכמעט-דיקטטורי של ארדואן. בתגובה, האשים ארדואן את ההולנדים בנאציזם ובתמיכה בטרור.

לפרשה הנוכחית יש השלכות מעבר ליחסי הולד-טורקיה בלבד, מאחר שגורמים בממשלת טורקיה מאיימים להעניש את האיחוד האירופאי כולו בכך שיבטלו את הסכם המהגרים. ביטול ההסכם, שלפיו טורקיה שומרת על מהגרים מוסלמים בשטחה תמורת פיצויים כספיים גדולים, יכול להציף את אירופה בפליטים.

גרמניה, המנהיגה דה-פקטו של האיחוד האירופאי, הביעה אתמול תמיכה בעמדתה של הולנד. כמו ההולנדים, גם הגרמנים אוסרים על שרים טורקים לנאום בגרמניה בפני תושבים טורקים. מאז ניסיון ההדחה הכושל של ארדואן, גרמניה בפרט והאיחוד בכלל רואים במורת רוח את שורת הצעדים האנטי-דמוקרטיים שנקט ארדואן כדי לחנוק את האופוזיציה שלו, ומורת הרוח הזו באה לידי ביטוי במגבלות האחרונות שהוטלו על נציגי הממשל הטורקי.

יהיו אשר יהיו תוצאות המשבר, מי שירוויח ממנו בכל מקרה הוא כנראה ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה. מחרתיים ייערכו בחירות כלליות בהולנד, והסקרים מראים כי הציבור ההולנדי שבע רצון מהאופן בו מנהל רוטה את העימות עם טורקיה, וצפוי לתגמל אותו בניצחון אלקטוראלי. 

תגיות:טוריקההולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה